200 tys. km bez awarii. Te silniki są po prostu pancerne

Francuskie samochody często są postrzegane jako awaryjne, jednak niektóre z ich silników dorównują trwałością japońskim i niemieckim jednostkom. A nawet bywają od nich lepsze. Kluczem jest wybór odpowiedniego modelu.

Renault ma na koncie kilka bardzo udanych silnikówRenault ma na koncie kilka bardzo udanych silników
Źródło zdjęć: © WP | Mateusz Lubczański
oprac.  MŁO, TBU

Silniki Citroëna i Peugeota z rodziny TU

Choć wolnossące silniki Citroëna i Peugeota nie są tak powszechnie znane z wytrzymałości jak ich niemieckie czy japońskie odpowiedniki, to jednak dorównują im pod względem trwałości. Ich prosta konstrukcja, której źródła sięgają lat 90., kładła nacisk na długowieczność. Silniki z rodziny TU, choć obecnie spotykane w starszych modelach, jak Citroën C-Elysée i Peugeot 301, wciąż cieszą się dobrą opinią. Wersja 1.6 VTi, z normą Euro 6, jest przyjazna dla instalacji LPG i nie sprawia problemów serwisowych. Typowe usterki to awarie cewki zapłonowej i zabrudzenia przepustnicy, a w zaniedbanych egzemplarzach – zwiększone zużycie oleju.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mazda CX-60 - test napędu i-ACTIV AWD

Niezawodny 2.0 HDi

Francuski silnik 2.0 HDi, znany z trwałości, mimo zaniedbań użytkowników, jest jednym z najlepszych diesli po 2000 roku. Przez ponad 20 lat był modyfikowany, by spełniać normy emisyjne i oczekiwania klientów. Używany przez marki takie jak Ford, Volvo czy Suzuki, charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa. Choć naprawy nowszych wersji mogą być kosztowne, to warto zainwestować w ten silnik, jeśli szukacie diesla.

Diesel 1.5 dCi Renault
Diesel 1.5 dCi Renault © materiały prasowe | Renault

1.5 dCi – od problemów do sukcesu

Silnik 1.5 dCi od Renault, mimo początkowych problemów, zyskał reputację trwałego i oszczędnego. Dziś nie ma już problemów z zatartymi panewkami czy układem wtryskowym. Zaletą silnika pozostała jednak oszałamiająca oszczędność. Współczesne wersje są niezawodne, a silnik ten montowany był nie tylko w Renault i Nissanach, ale także w Mercedesach.

Ulepszony 2.0 dCi Renault

Następca 1.9 dCi, silnik 2.0 dCi, po początkowych problemach z trwałością, stał się udaną konstrukcją. W drugiej dekadzie XXI wieku był już w pełni dopracowany, oferując ekologiczną alternatywę dla mniejszych jednostek. Zadbany 2.0 dCi to świetny wybór, a jego trwałość i niska usterkowość są dodatkowym atutem.

Mały, ale trwały - 0,9 TCe

Niewielki benzynowy silnik, zaprojektowany ponad dekadę temu, to fenomen w swojej klasie. Mimo małej pojemności i trzech cylindrów, bez stwarzania problemów przekracza 200 tys. km przebiegu. Zrezygnowano tu z bezpośredniego wtrysku paliwa, co pozwala na montaż LPG. Choć czasem zdarzają się wycieki płynu chłodzącego czy wysokie zużycie oleju, to są to rzadkie przypadki.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach