Kamery na S8 już stoją. Odcinkowy pomiar prędkości przy Warszawie coraz bliżej

Obwodnica Warszawy niebawem zyska odcinkowy pomiar prędkości. Urządzenie zostały już zamontowanem, teraz czekają na legalizację i testy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zarejestrują pierwsze wykroczenia jeszcze w listopadzie.

Zdjęcie ilustracyjne niezwiązane z tematemZdjęcie ilustracyjne niezwiązane z tematem
Źródło zdjęć: © FOT. KRYSTIAN DOBUSZYNSKI/POLSKA PRESS
Aleksander Ruciński

Kierowcy przekraczający prędkość na trasie S8 w Warszawie muszą mieć się na baczności. W najbliższych tygodniach uruchomiony zostanie bowiem odcinkowy pomiar prędkości. Urządzenia zamontowano jeszcze w październiku, teraz GITD pracuje nad ich oficjalnym uruchomieniem.

Prędkość będzie mierzona w dwóch lokalizacjach - pomiędzy węzłami Konotopa i Bemowo oraz Łabiszyńska i Marki. Urządzenia będą wychwytywać pojazdy przekraczające dozwolone 120 km/h. Sposób działania jest prosty - opiera się na kamerach rejestrujących wjazd i wyjazd z odcinka pomiarowego. System porównuje czas i na tej podstawie wylicza średnią prędkość.

Dzięki połączeniu z systemem CANARD, informacja o wykroczeniu wraz z dowodami fotograficznymi będzie przesyłana automatycznie do odpowiednich organów, a następnie, w formie wezwania do zapłaty mandatu, przekazywana właścicielowi zarejestrowanego pojazdu.

W rozmowie z portalem naszemiasto.pl przedstawiciele GITD przyznają, że zamontowane niedawno urządzenia niebawem wkroczą w fazę testów. "Mamy nadzieję, że zaczną działać jeszcze w listopadzie" - mówi Monika Niżniak z GITD.

Warto zauważyć, że wspomniane lokalizacje prawdopodobnie nie będą jedynymi nowymi, w których warszawscy kierowcy powinni spodziewać się kontroli. Wciąż trwa batalia o urządzenia pomiarowe w tunelu na S2 pod Ursynowem. Pierwotnie tam również miał pojawić się odcinkowy pomiar prędkości lub fotoradar. Póki co jednak nie zapadła ostateczna decyzja.

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy