Fotoradary na moście Poniatowskiego już działają. Kierowcy dostaną mandaty

Koniec bezkarności na warszawskim moście Poniatowskiego. Fotoradary, które ustawiono tam w połowie maja, zostały wreszcie przyłączone do systemu CANARD. Oznacza to, że za przekroczenie prędkości kierowcy będą otrzymywać mandaty.

Może nie prezentują się pięknie, ale są potrzebneMoże nie prezentują się pięknie, ale są potrzebne
Źródło zdjęć: © Warszawski Zarząd Dróg
Tomasz Budzik

Nowe fotoradary są usytuowane po obu brzegach Wisły. Przy jezdni prowadzącej z centrum w kierunku Pragi stoją przy wieżycy, następnie nad ul. Solec, a także nad Wisłą. Na pasie dla jadących z Pragi do centrum pierwszy fotoradar kontroluje prędkość przed Wybrzeżem Szczecińskim, następny niemal na wysokości lewego brzegu Wisły, a ostatni nad ul. Kruczkowskiego.

Czy urządzenia są tam potrzebne? Jak najbardziej. Według danych warszawskiego zarządu dróg w 2018 r. średnio przez most przejeżdżało 47,5 tys. pojazdów, z czego 40 tys. przekraczało dozwoloną prędkość. Po zainstalowaniu fotoradarów na 45,5 tys. pojazdów limit ignorowało 19 tys. kierowców. I to mimo faktu, że fotoradary nie były jeszcze uruchomione.

Urządzenia na moście Poniatowskiego miały zacząć funkcjonować jeszcze przed wakacjami, ale cała procedura przedłużyła się z powodu kontrowersji związanych z wyglądem urządzeń. Konserwator zabytków, który wcześniej wydał zgodę na ich montaż, po fakcie sugerował ich usunięcie, gdyż ze względu na wymaganą prawem żółtą obudowę nie prezentują się dobrze w tym miejscu. Ważniejszym powodem był jednak stan techniczny mostu.

W przypadku dwóch fotoradarów ustawionych przy kamiennych ławach mostu, kontrole prędkości będą prowadzone do czasu ich demontażu. Zgodnie z zaleceniami Konserwatora Zabytków urządzenia te mają zostać zdemontowane do 1 grudnia 2023 r. - informuje PAP.

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy