WAŻNE
TERAZ

Macron pisze po polsku. Francja wysyła myśliwce na wschodnią flankę

Ford zwolni 3800 osób w Europie. Elektryfikacja wymaga ofiar

Kolejny rok, kolejne zwolnienia w Fordzie. Po niezbyt udanych ubiegłych latach amerykański producent planuje następne redukcje zatrudnienia w Europie. Do 2026 roku pracę ma stracić około 3800 osób - to ponad 10 proc. obecnej siły roboczej.

Focus zniknie z gamy najpóźniej w 2025 rokuFocus zniknie z gamy najpóźniej w 2025 roku
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Aleksander Ruciński

Jak donosi agencja Reuters, w najbliższych trzech latach Ford zwolni blisko 4 tys. osób w europejskich działach rozwoju i administracji. Decyzja jest podyktowana rosnącymi kosztami i chęcią dostosowania struktury do nowej, elektromobilnej przyszłości.

Redukcjami, które mają być realizowane w systemie dobrowolnych odejść, objęte będą głównie Niemcy i Wielka Brytania. W pierwszym przypadku mowa o 2300 pracowników, w drugim o 1300. Pozostałe 200 miejsc pracy dotyczy pozostałych rynków.

Centrum inżynieryjne w niemieckim Merkenich i centrum badawcze w Akwizgranie odpowiadały za dużą część europejskiej gamy Forda. W brytyjskim Dunton opracowywano natomiast lekkie samochody dostawcze.

Marin Sander, szef działu samochodów elektrycznych Forda, cytowany przez Automotive News Europe, zdradza jednak, że marka zatrzyma około 3400 inżynierów w Europie, którzy będą dostosowywać amerykańską technologię do wymogów europejskich klientów.

"Jest znacznie mniej pracy za sprawą odejścia od silników spalinowych. Idziemy w kierunku mniejszej liczby globalnych platform, wymagających mniej pracy inżynieryjnej. To główny powód podjętych decyzji" - wyjaśnił Sander.

Zgodnie z przyjętą strategią, najpóźniej w 2030 roku wszystkie osobowe modele Forda mają być elektryczne. Zmianę widać już dziś. W fabryce w Kolonii zakończono produkcję Fiesty, która ustąpi miejsca nowemu elektrykowi tworzonemu wspólnie w Volkswagenem. Najpóźniej w 2025 roku w Saarlouis zakończy się też produkcja Focusa. Bez następcy i dalszych planów, a fabryka zostanie najprawdopodobniej sprzedana.

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy