Ford wycofuje się z wyścigu o autonomiczną jazdę. Firma wybiera prostsze rozwiązanie

Ford nie chce już ścigać się o prymat w kwestii autonomicznej jazdy poziomu 4. Producent oświadczył, że nie potrzebuje już zwolnienia z norm bezpieczeństwa wymaganego do testowania zaawansowanych pojazdów autonomicznych.

Autonomiczny Ford KugaAutonomiczny Ford Kuga
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Aleksander Ruciński

Podtrzymanie i przyjęcie wniosku przez NHTSA pozwoliłoby Fordowi wypuszczać na publiczne drogi blisko 2500 autonomicznych pojazdów testowych rocznie. Firma postanowiła jednak zmienić strategię i skupić się na rozwoju technologii wsparcia poziomu 3, wymagającej częściowego udziału kierowcy.

Decyzja nie dziwi, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, że Ford zrezygnował z programu rozwoju pojazdów autonomicznych Argo AI już w zeszłym roku. Powód? Przewidywana niska rentowność technologii niewymagających udziału kierowcy. Amerykanie być może powrócą do pomysłu za kilka lat. Teraz zamierzają jednak rozwijać mniej zaawansowane systemy.

Największymi firmami, które wciąż dążą do całkowicie autonomicznej, w pełni legalnej jazdy są Tesla, Mercedes-Benz czy General Motors. Póki co jednak wszystkie oferowane rozwiązania wymagają choćby częściowej interakcji człowieka.

Ford, podobnie zresztą jak GM, chciał wykorzystywać poziom 4 głównie w usługach autonomicznego przewozu osób i towarów na krótkich dystansach. Najwyraźniej jednak uznał, że branża nie dysponuje jeszcze wystarczającym potencjałem.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach