Ford Puma – wszechstronna, funkcjonalna, rodzinna

Praktycznie zaprojektowana przestrzeń ładunkowa, o wiodących parametrach w swojej klasie, zapewni komfort nie tylko w codziennym użytkowaniu, ale także podczas wakacyjnych, rodzinnych wyjazdów.


Źródło zdjęć: © materiały partnera

Niespotykana w autach tej klasy przestrzeń ładunkowa

Ford Puma to nie tylko niepowtarzalny, charakterystyczny i przyciągający wzrok design. Jego kompaktowe nadwozie skrywa niezwykłe możliwości transportowe. Bagażnik o pojemności aż 456 litrów ma wiodącą kubaturę wśród aut tej klasy – bez problemu pomieści wakacyjny, rodzinny ekwipunek. O jego prawdziwym potencjale świadczą jednak innowacyjne rozwiązania w dziedzinie funkcjonalności. 

Pierwszym z nich jest Ford MegaBox, czyli schowek pod podłogą bagażnika o pojemności 81 litrów i wymiarach 764 x 753 x 306 mm (szer. x dł. x gł.). Pozwala on nie tylko przewieźć wysokie lub mniej stabilne przedmioty o wysokości do 115 cm, ale także np. zabrudzone przedmioty. Co więcej – można go swobodnie umyć, a brudną wodę opróżnić przez specjalny korek odpływowy zamontowany w podłodze.

Kolejnym funkcjonalnym rozwiązaniem jest podłoga bagażnika o regulowanej wysokości. W najniższym położeniu zakrywa ona mega MegaBox i tworzy największą pojemność. W górnym - po złożeniu oparć tylnych siedzeń ­– podłoga bagażnika staje się płaska, dzięki czemu bez problemów można spakować i przewieźć przedmioty o rozmiarach 112 x 97 x 43 cm (dł. x szer. x wys.). Dzięki specjalnym zaczepom można ją także ustawić równolegle do oparcia tylnej kanapy i właśnie wtedy bagażnik wraz ze schowkiem pod podłogą oferuje pojemność 456 litrów (w wersji bez kola dojazdowego).

Innowacyjnym rozwiązaniem jest także półka zakrywająca przestrzeń bagażową. Podnosi się ona wraz z pokrywą bagażnika, a jej miękka struktura, po zamknięciu klapy bagażnika dopasowuje się do kształtu bagaży, co zapobiega ich zgnieceniu.

Ważnym, rzadko spotykanym w tej klasie elementem wyposażenia jest także opcjonalny system bezdotykowego otwierania klapy bagażnika. Za pomocą prostego ruchu stopy pod tylnym zderzakiem klapa otworzy się bez użycia rąk.

Przestronne, funkcjonalne wnętrze i wyposażenie umilające najdłuższe podróże

Dzieci w fotelikach, dwójka dorosłych pasażerów z tyłu – Ford Puma bez najmniejszego problemu poradzi sobie z tym zadaniem. Dodatkowo podwójny system mocowania fotelików ISOFIX na tylnej kanapie zadba o to, by nasi najmłodsi pasażerowie podróżowali bezpiecznie.

Konstruktorzy Forda nie zapomnieli także o tym, że podróżowanie z dziećmi nie zawsze wpływa na czystość tapicerki. Dlatego zamawiający Pumę w popularnej wersji wyposażenia Titanium otrzymali możliwość wyposażenia jej w dające się w łatwy sposób zdjąć (dzięki zintegrowanym suwakom) i wyprać pokrowce na siedzeniach.

Podczas najdłuższych podróży pasażerom Forda Pumy nie grozi nuda. Na pokładzie Pumy odnajdziemy także takie udogodnienia, jak bezprzewodowy system ładowania, a urządzenia mobilne mogą zostać podłączone do systemu łączności i rozrywki SYNC 3 przez Bluetooth. Puma daje także kierowcy możliwość sterowania dźwiękiem, nawigacją i podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. Obsługiwany przez 8-calowy, kolorowy ekran dotykowy system SYNC 3 jest także kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™.

To jednak nie koniec udogodnień. O to, by podróż przebiegała w miłej atmosferze zadba wysokiej klasy system nagłośnienia audio B&O, a o nasz kręgosłup i dobre samopoczucie zadbać mogą przednie fotele z funkcją masażu lędźwiowego odcinka.

Dużym udogodnieniem jest także aplikacja mobilna Ford Pass. Daje ona wiele ciekawych funkcjonalność – możemy dzięki niej m.in. zlokalizować pojazd, sprawdzić poziom paliwa z zbiorniku, stan instalacji alarmowej, możemy także na odległość otworzyć lub zamknąć auto, a w modelach z automatyczną skrzynią zdalnie uruchomić silnik. Oczywiście model ten może być także wyposażony w bezkluczykowy system dostępu Ford KeyFree.

Dynamicznie i ekonomicznie – bezstresowa podróż w każdej wersji

O jakości podróży nie świadczą tylko wyposażenie czy przestronność nadwozia, ale także silniki i wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo. Dzięki nowoczesnym i sprawdzonym, benzynowym jednostkom napędowym 1.0 EcoBoost Hybrid Puma idealnie łączy ekonomikę jazdy z dynamiką. W ofercie znajdziemy silniki o mocach 125, 155 KM, a w sportowej wersji ST - sygnowanej przez Ford Performance – 170-konną odmianę tej jednostki napędowej. Silniki o niższych mocach mogą dodatkowo współpracować z automatyczną skrzynią biegów Powershift, która jest standardowym wyposażeniem wersji o mocy 170 KM. Na szycie oferty stoi kolejny model od Ford Performance – mowa o wersji ST 1.5 EcoBoost, której silnik generuje aż 200 KM, czyniąc z Pumy nie tylko auto przyjazne dla rodziny, ale także model zapewniający najwyższe wrażenia z dynamiki jazdy.

Dobre samopoczucie w aucie to także jego styl dobrany do upodobań. I tu po raz kolejny Ford Puma ma do zaoferowania szeroki wachlarz. W ofercie znajdziemy aż sześć wersji wyposażenia. Odmiany Titanium, Titanium X, to propozycje dla osób ceniących klasyczny styl. Wersje ST-Line i ST-Line X to znowu propozycja dla tych lubiący sportowy styl. Dla klientów poszukujący stricte sportowych doznań przeznaczone są oczywiście modele sygnowane logo Ford Performance – czyli wersje ST, a dla tych którzy chcą jeszcze bardziej wyróżniać się w tłumie – wyjątkowa odmiana Vivid Ruby Edition, która brała udział w sesji zdjęciowej.

Co jednak najważniejsze – niezależnie od tego, jaką wersję wybierzemy – Ford Puma zapewni rodzinny komfort, przestronność i funkcjonalność zarezerwowaną dotychczas dla aut wyższych klas, które to można poszerzyć korzystając z szerokiego wyboru akcesoriów dodatkowych, dostępnych w salonach Forda.

Dokładne ceny i wyposażenie Forda Puma znajdują się pod linkiem: https://www.ford.pl/content/dam/guxeu/pl/pl_pl/documents/price-list/cars/PL-Puma.pdf

Materiał sponsorowany przez Ford Polska
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach