Ford opatentował swój silnik zasilany wodorem. Mógłby utrzymać przy życiu V8 

W całym tym elektryfikacyjnym wyścigu wielu miłośnikom motoryzacji zależy na utrzymaniu przy życiu silników spalinowych. Choć szereg producentów spisało je już na straty, niektórzy jeszcze dzielnie walczą. Jednym z przykładów jest Ford.

Ford Mustang z V8 ale zasilany wodorem? Właściwie czemu nieFord Mustang z V8 ale zasilany wodorem? Właściwie czemu nie
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Filip Buliński

Mnóstwo producentów w ostatnim czasie złożyło zapowiedzi o całkowitym przejściu na elektryczne napędu w ciągu najbliższych 5-10 lat. Swoją elektryczną ofensywę w ostatnim czasie przedstawił także Ford, a elektryczny napęd dla ikonicznego F-150 nie przeszedł bez echa. Okazuje się jednak, że inżynierowie po cichu wciąż pracują nad spalinówkami.

Portal Muscle Cars And Trucks dotarł do dokumentów patentowych Forda opisujących prace nad silnikiem spalinowym wykorzystującym wodór jako paliwo. Taki pomysł nie jest co prawda niczym nowym, w końcu nad podobnym pracowało przed laty m.in. BMW przy Serii 7, jednak tu zastosowano szereg nowych rozwiązań.

Jako że wodór znacznie chętniej ulega detonacji niż benzyna, bardzo ważną kwestią jest odpowiednie sterowanie mieszanką paliwowo-powietrzną. Opatentowany przez Forda silnik korzysta z turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku, który pozwoliłby kontrolować dawkę paliwa. Dokładniejszy nadzór nad powietrzem pozwoliłaby z kolei sprawować zmienna recyrkulacja spalin.

System EGR może zwiększyć przepływ, żeby obniżyć temperaturę spalania, gdy zostanie wykryte zapotrzebowanie na większy moment obrotowy. O odpowiedni czas przedostania się do komory spalania dbałyby z kolei zmienne fazy rozrządu. Utrzymanie odpowiedniego stosunku jednego i drugiego jest w przypadku zasilania wodorem bardzo ważne, a sama mieszanka może być znacznie uboższa niż w przypadku zasilania benzyną.

Chociaż sam patent pokazuje na razie rysunek z jednym cylindrem, nie jest wykluczone, że prace nad jednostką będą kontynuowane i z biegiem czasu liczba tłoków się namnoży. Osiem sztuk byłoby rozsądną liczbą. Idealną, żeby trafić pod maskę Mustanga i uratować jego spalinową spuściznę.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów