Ford odświeżył Mondeo. W gamie pojawią się nowe diesle oraz hybryda

Po nieco ponad 4 latach od europejskiego debiutu, piąta generacja Mondeo doczekała się faceliftingu. Pod względem wizualnym auto nie zmieniło się znacząco. Zyskało jednak bogatsze wyposażenie oraz nowe opcje napędu. Wbrew obecnej modzie Ford nie rezygnuje z diesli. Ekolodzy mogą jednak wybrać także hybrydę.

Wygląda prawie tak samo jak dotychczas, czyli całkiem nieźle.Wygląda prawie tak samo jak dotychczas, czyli całkiem nieźle.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Mondeo nigdy nie było najładniejszym autem w swojej klasie. Trzeba jednak przyznać, że nadwozie dużego Forda starzeje się bardzo powoli i z godnością. Nic więc dziwnego, że styliści nie zdecydowali się na daleko idące zmiany. Popracowali wyłącznie nad detalami, dzięki którym model zyskał nieco świeżości. Wprawne oko zauważy przeprojektowaną atrapę chłodnicy oraz nowy zderzak, w który wkomponowano ledowe światła przeciwmgłowe. Reflektory zostały takie same, choć zmieniono ich grafikę i kształt oświetlenia do jazdy dziennej.

Tył prezentuje się równie zachowawczo, choć trzeba przyznać, że chromowana listwa biegnąca przez całą szerokość nadwozia, nadaje mu elegancji. Wnika też nieco w lampy, dzieląc je na dwie części. Całkiem interesujący zabieg. A co z kabiną? Raczej liftingowy standard w postaci poprawionych materiałów wykończeniowych i nowych opcji wykończenia wnętrza. Oprócz tego można liczyć na zaktualizowane multimedia. Największą nowość stanowi jednak nowoczesne pokrętło wyboru przełożenia w przekładni automatycznej.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Gama jednostek benzynowych ogranicza się wyłącznie do silnika 1,5 Ecoboost o mocy 165 KM. Większa dwulitrówka przegrała niestety z nowymi normami emisji spalin. Co ważne, Ford nie zrezygnował z diesli. Wręcz przeciwnie. W odświeżonym Mondeo pracuje nowy, dwulitrowy motor EcoBlue dostępny w trzech wersjach różniących się mocą. Do wyboru odmiana 120, 150 lub 190-konna. Standardem jest sześciobiegowa przekładnia manualna. W opcji natomiast można zdecydować się na 8-stopniowy automat znany już m.in. z Focusa. Skrzynia ta zastąpi stosowaną dotychczas, dwusprzęgłową przekładnię PowerShift.

Klienci, którzy cenią sobie ekologię i ekonomię mają do wyboru także odmianę hybrydową. Oparto ją na benzynowym silniku o pojemności 2 litrów sprzężonym z motorem elektrycznym. Łączna moc takiej kombinacji to 187 KM, a średnie spalanie obiecywane przez Forda wynosi 4,4 l. Co ważne, hybryda występuje także z nadwoziu kombi. Niestety wiąże się to z pewnymi wyrzeczeniami w postaci mniejszego bagażnika. Zmieści on 403 litry bagażu, co nie jest imponującą wartością.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Wyposażenie już wcześniej było dość bogate. Teraz do gamy dołącza aktywny tempomat uzupełniony o funkcję samodzielnego zatrzymywania i ruszania. Co więcej, w połączeniu z systemem rozpoznawania znaków drogowych, potrafi on automatycznie dostosowywać prędkość do panujących ograniczeń. Reszta pozostała bez większych zmian. Odświeżone Mondeo pojawi się w salonach już w najbliższych miesiącach. Na razie nie wiemy jak bardzo facelifting wpłynie na ceny.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/15] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach