Ford Mustang Mach 1 zaprezentowany. To nie moc jest na pierwszym planie

Wersja Mach 1 ma za zadanie wypełnić lukę pomiędzy topową wersją GT a ekstremalnymi konstrukcjami spod znaku Shelby’ego. Ta odmiana Forda Mustanga stawia nie tyle na osiągi, co na prowadzenie w zakrętach.

Ford Mustang Mach 1Ford Mustang Mach 1
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Już standardowy Mustang jest autem, które wbrew swojemu amerykańskiemu pochodzeniu, prowadzi się bardzo pewnie. Mach 1 ma za zadanie uwydatnić tę zaletę. Pod maską znajdziemy 5-litrowy silnik V8 Coyote, który generuje 480 KM i 569 Nm momentu obrotowego. To tyle, ile znajdziemy chociażby w wersji Bullitt.

Nie jest jednak tak, że inżynierowie nie zajęli się silnikiem. Kolektor dolotowy czy chłodnicę oleju wzięto z Mustanga Shelby GT350. Podobnie jest z przekładnią. Manualna skrzynia Tremec 3160 wyposażona jest dodatkowo w rev-matching, czyli przy redukcji system sam dopasuje odpowiednie obroty silnika. Opcjonalnie dostępny jest 10-biegowy automat wyposażony w chłodnicę oleju.

Warto zastanowić się nad pakietem poprawiającym prowadzenie. Dostępny jest tylko z manualem i obejmuje większy splitter czy spoiler z Shelby’ego GT 500. Dodatkowo mamy unikatowe, szersze i aluminiowe obręcze. Plus – czego nie zauważycie na ulicy – przestrzeń pod silnikiem zabudowano, co ma poprawić przepływ powietrza. Teraz będzie ono również kierowane na hamulce. Sporo zmieniono też w zawieszeniu. Przekalibrowano układ MagneRide jak i siłę wspomagania, zainstalowano sztywniejsze stabilizatory i sprężyny z przodu, z tyłu z kolei zmodyfikowano tuleje.

Forda Mustanga Mach 1 będzie można rozpoznać po wyjątkowym dla tej edycji grillu, innych progach i dużym dyfuzorze z tyłu. W kabinie za to pojawi się tabliczka z numerem samochodu. Z wcześniejszych doniesień wynikało, że Mach 1 ma być modelem globalnym.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej