Ford Mustang Mach 1 z 8,5-litrowym V8 zachwyci nie tylko wielbicieli klasyki

Wspaniały - tak jednym słowem można określić prezentowany projekt będący dziełem amerykańskiej firmy Ringbrothers. Na warsztat trafił egzemplarz z 1969 roku. Został dość mocno zmodyfikowany, dzięki czemu stał się maszyną, która pod klasycznym nadwoziem skrywa nowoczesne rozwiązania i zapewnia wspaniałe osiągi.

Klasyczne nadwozie skrywa potężny silnik o pojemności 8,5 litra.Klasyczne nadwozie skrywa potężny silnik o pojemności 8,5 litra.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Wystarczy rzut oka na nadwozie, aby jednoznacznie stwierdzić, że nie mamy do czynienia z seryjnym Mustangiem. Nic dziwnego - karoseria została poszerzona o 50 mm, co widać szczególnie z tyłu. Wszystko po to, by w nadkolach zmieściły się potężne felgi HRE o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu. Na obręczach znajdziemy typowo sportowe opony Michelin Pilot Sport 4S zapewniające właściwą przyczepność.

Ta jest zdecydowanie potrzebna, gdy pod maską pracuje wolnossące 8,5-litrowe V8 o mocy 700 KM. Napęd trafia oczywiście na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej, manualnej przekładni. Co ciekawe, wał napędowy wykonano z włókna węglowego, a to niejedyny nowoczesny element w tym projekcie. Specjaliści z Ringbrothers’ przebudowali także całe tylne zawieszenie. To wielowahaczowe rozwiązanie Quadralink znacząco poprawiające prowadzenie tak leciwego klasyka.

Zupełnie nowe są także hamulce z sześciotłoczkowymi zaciskami i większymi tarczami, czy regulowane amortyzatory RideTech. Wszystko to bez wątpienia pomoże okiełznać amerykańskiego potwora. Trudno nie lubić połączenia nowoczesności z klasyką, gdy w efekcie końcowym powstaje pojazd zapewniający świetne osiągi i cywilizowane wrażenia z jazdy, a wyglądający na żywcem wyjętego sprzed kilku dekad.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

No, może z wyjątkiem wnętrza, w którym poza nowoczesnymi multimediami oraz zestawem analogowych zegarów znajdziemy kubełkowe fotele, klatkę bezpieczeństwa, szelkowe pasy, sporo Alcantary, aluminium i włókna węglowego. Od debiutu Mustanga minęło ponad pół wieku, a mimo to auto nadal cieszy się ogromnym powodzeniem wśród tunerów. Mamy nadzieję, że jeszcze długo się to nie zmieni.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/37] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe