WAŻNE
TERAZ

To w ich dom uderzyły szczątki drona. "Przez okno patrzę: leci dach"

Ford Mustang Boss 429 Classic Recreations. Potwór z 9-litrowym V8 

Classic Rectreations to amerykańska firma, która zajmuje się tworzeniem imponujących projektów na bazie starych, amerykańskich maszyn. Ich najnowszym dziełem jest Mustang Boss 429 z 1969 roku. Prawdziwy klasyk doposażony we współczesne udogodnienia.

Budzi respekt. Słusznie, gdyż pod maską czai się potwór.Budzi respekt. Słusznie, gdyż pod maską czai się potwór.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Specjaliści z Classic Recreations nie zdecydowali się budować auta od zera, jak często ma to miejsce w podobnych projektach. Znaleźli Mustanga w niezłym stanie i odrestaurowali go tak, by wyglądał jakby dopiero co opuścił fabrykę. Potem zajęto się modyfikacjami, zarówno wyglądu jak i napędu. Silnik robi niesamowite wrażenie. Jak przystało na Mustanga jest to jednostka V8, lecz znacznie większa i mocniejsza niż w serii. Motor ma aż 9 litrów pojemności i generuje oszałamiające 815 KM mocy. A wszystko to połączono z napędem na tył i manualną skrzynią biegów.

Choć twórcy nie pochwalili się dokładnymi osiągami, możecie być pewni, że to jeden z najszybszych Mustangów na świecie. Przy okazji jeden z najładniejszych, bowiem nadwozie również nieco poprawiono. Klasyczne linie zostały ubrane w czarny lakier i piękne felgi o średnicy 18 cali. Obuto je w opony Michelin Pilot Sport o szerokości 225 mm z przodu i aż 315 mm z tyłu. Podobnie jak karoserię, felgi pokryto czarnym lakierem. Jest to zdecydowanie przewodnia barwa tego projektu.

Obraz
© mat.prasowe

Ciemność króluje także we wnętrzu wykończonym szlachetną skórą i wyposażonym zgodnie ze współczesnymi standardami. Podróż umili klimatyzacja i rozbudowany system audio, choć mając pod maską 9-litrowe V8, raczej nikt nie będzie chciał tu słuchać muzyki. Tym bardziej, że twórcy zdecydowali się na zastosowanie przelotowego układu wydechowego Magnaflow, który wraz ze sportowymi hamulcami Wilwood stanowi zwieńczenie mechanicznych modyfikacji Mustanga. Cena? Dokładna kwota nie jest znana. Zazwyczaj projekty Classic Recreations mieszczą się w przedziale 150-250 tysięcy dolarów. Prezentowany zapewne jest bliżej górnej granicy.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km