WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Ford Fiesta - mała piękność

Autka segmentu B to idealne mieszczuchy. W większości służą do wożenia tyłka z domu do pracy, na zakupy, a niejednokrotnie wiozą całą rodzinę na wczasy. To, że muszą być uniwersalne nie oznacza, że muszą być też nudne. Jedni producenci stawiają na użytkowe walory inni na styl. Która droga jest lepsza? Decyzja należy do klientów.

Obraz
Artur Pietrzak
Obraz

Fiesta ma sporą konkurencję na rynku. Co prawda obecnie producenci nawet z aut segmentu B robią crossovery, ale wiele osób wciąż jest wiernych tym normalnym, małym hatchbackom. Widać, że styliści Forda postawili na design, a nie na pudełkowatą użytkowość jak np. w Volkswagenie, chociaż Polo do brzydkich nie należy.

Obraz

Fiesta to auto stylowe i piękne - nie można mu tego odmówić. Kształt nadwozia jest dynamiczny i może podobać się każdemu, zarówno kobietom i mężczyznom. Linie nadwozia, które wznoszą się ku tyłowi samochodu sprawiają, że Fiesta wygląda dynamicznie nawet kiedy stoi. Auto jakiś czas temu przeszło lifting, który jest wyzwaniem w przypadku samochodów, które uważane są za atrakcyjne. Prawdę mówiąc o ile na żywo Fiesta po liftingu wygląda nieźle, o tyle na zdjęciach prezentuje się gorzej (poza ST). Dlatego do wpisu dołączę większość zdjęć przedliftingowej ślicznotki. Może trochę zbyt na siłę jest ten grill tam wsadzony? Nie wiem. Nie jest źle, ale chyba przed liftingiem Fiesta wyglądała lepiej.

Obraz

Wnętrze jest również stylowe, choć nie można powiedzieć, że jest zrobione ze szlachetnych materiałów, a szkoda. Mimo tego, że stylem bije na głowę konkurencje, to do materiałów znanych z VW Polo mu daleko, to duży brak. Deska rozdzielcza oddaje dynamiczny charakter nadwozia samochodu. To ważne, bo często wnętrza aut nie współgrają z ich wyglądem zewnętrznym. Po liftingu w środku ubyło guziczków, ale to już znak czasów i muszę się z tym pogodzić. Z kolei wspomniane właśnie odświeżenie wnętrza przyniosło jedną ważną poprawę. Otóż przed liftingiem na szczycie deski rozdzielczej można było mieć jedynie malutki wyświetlaczyk na którym nie było nic widać, teraz jest lepiej - ekran jest bliżej i jest znacznie większy. To plus i to zdecydowany.

Obraz

Jeśli chodzi o układ jezdny, to można zaryzykować stwierdzenie, że jest to najlepiej jeżdżący ze wszystkich hatchbacków. Prowadzenie jest bardzo dobre, mimo sporego wspomagania, czuć co dzieje się z kołami. To ważne. Najmniej dynamiczną częścią samochodu są jego silniki, przynajmniej te podstawowe. Ogólnie przed liftingiem najmocniejsza Fiesta miała 120 KM. To za mało jak na najmocniejszą wersję tak dynamicznego auta, jednak można to zrozumieć - w zamyśle samochód miał poruszać się głównie po mieście. Podstawowa jednostka 1,25 ma 60 KM. Teoretycznie do miasta wystarczy, ale to zdecydowanie za mało w dzisiejszych czasach. Wiele sensowniejszym wyborem jest 82-konna wersja tego silnika. Lifting wprowadził nowe jednostki Ecoboost 100- i 125-konne. Myślę, że 100-konna wersja to obecnie wybór optymalny. Nie pali więcej niż wolnossące 1.25 a jednak charakterystyka doładowanego silnika jest przyjemniejsza, niż wolnossącego. Motor 1,0 występuje też w wersji 140-konnej, ale to opcja dla tych, którzy boją się Fiesty ST. Właśnie! Fiesta ST, czyli świetny pomysł na hot hatcha. Doładowany 186-konny silnik 1,6 i niska masa własna, plus dobrze zestrojone zawieszenie dają piorunujący efekt. Wisienką na torcie jest dość niska cena Fiesty ST. Ponadto Fiesta ST to jedyna wersja, której jak ulał pasuje poliftingowy przód. Nic tylko kupować.

Obraz

Dla mnie Fiesta jest obecnie najbardziej atrakcyjnym autem w segmencie i to nawet mimo dużej konkurencji, czasem lepiej wykonanej, ale zwykle też droższej i mniej stylowej. Jeździ przyjemnie i zadaje szyku - czego chcieć więcej?

Zapraszam na mojego Facebooka - www.facebook.com/motoswiatartura.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik