Ford Fiesta ECOnetic - dla oszczędnych

Ford przedstawił ekonomiczną wersję swojego małego auta. Oszczędna Fiesta dostanie oznaczenie ECOnetic.

Ford Fiesta ECOneticFord Fiesta ECOnetic
Piotr Ślusarczyk

Ford przedstawił ekonomiczną wersję swojego małego auta. Oszczędna Fiesta dostanie oznaczenie ECOnetic.

Samochód będzie napędzany 1,6-litrowym silnikiem Diesla o mocy 97 KM i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ford szczyci się średnim spalaniem na poziomie 3,3 l oraz emisją dwutlenku węgla, która ma wynieść 87 g/km.

Aby auto było jak najbardziej oszczędne, zamontowano w nim m.in. system start/stop, kontrolkę informującą o optymalnej momencie na zmianę biegu i opony o zmniejszonych oporach toczenia. Zastosowano w nim specjalny sterownik silnika, zoptymalizowano ustawienia skrzyni biegów oraz obniżono zawieszenie. Fiesta ECOnetic będzie dostępna w wersji 3- lub 5-drzwiowej, w różnych poziomach wyposażenia. 

Przedstawiciele marki odważnie twierdzą, że pod koniec 2012 roku, połowa Fordów sprzedawanych w Europie będzie nosiła oznaczenie ECOnetic. Swój niebagatelny udział ma mieć w tym właśnie prezentowana Fiesta.

  • Obraz
  • Ford Fiesta ECOnetic
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej