Ford Everest – Ranger bez paki

Seryjna wersja modelu Ford Everest niczym nie różni się od koncepcyjnej odmiany z 2013 r.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Ford Everest zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas Guangzhou Auto Show. Samochód będzie produkowany w Chinach i Tajlandii. Będzie sprzedawany we wspomnianych Chinach, a także w Indiach, Australii, Nowej Zelandii, RPA i państwach z grupy ASEAN.

Pojazd bazuje na Fordzie Rangerze. Konstrukcja oparta jest o ramę. Everest ma prześwit wynoszący 225 mm. Głębokość brodzenia to 800 mm, kąt natarcia 29 stopni, zaś zejścia 25 stopni.

Auto będzie występować w wersji z napędem na tył lub obie osie. Terrain Management System ma tryby ułatwiające jazdę po piasku, kamieniach, śniegu, szutrze i trawie. W skład wyposażenia wchodzą też inne układy, w tym ułatwiające wjeżdżanie i zjeżdżanie ze wzniesień, ostrzegające i utrzymujące auto na pasie ruchu czy ostrzegające o pojazdach nadjeżdżających z boku podczas cofania.

W 7-osobowej kabinie znajduje się 30 schowków o łącznej pojemności 48 l. Maksymalna pojemność bagażowa wynosi 2010 l. Ładowność samochodu to 750 kg. Ford Everest może ciągnąć 3-tonową przyczepę.

W gamie znajdą się silniki wysokoprężne Duratorq TDCi o pojemności 2,2 oraz 3,2 l, a także benzynowy motor 2,0 EcoBoost. Do wyboru będą 6-biegowa skrzynia manualna i 6-przekładniowa skrzynia automatyczna.

Ford Everest - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/42] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik