Ford E-Transit już w polskich salonach. Ile kosztuje dostawczak na prąd?

Elektryczny Ford Transit oficjalnie wjeżdża do Polski z bardzo zróżnicowaną ofertą. Klienci mogą wybierać spośród dwóch opcji elektrycznego napędu, trzech rodzajów nadwozia i wielu opcji wysokości, ładowności i rozstawu osi.

Ford E-Transit jest już dostępny dla polskich klientówFord E-Transit jest już dostępny dla polskich klientów
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ford
Aleksander Ruciński

Segment aut dostawczych sukcesywnie wzbogaca się o kolejne modele z elektrycznym napędem. Jedną z najbardziej kompleksowych propozycji wydaje się Ford E-Transit, który daje swoim klientom niemal nieograniczone możliwości dostosowania do własnych potrzeb.

Zaczynając od samych silników, do wyboru jest opcja 184- oraz 269-konna. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm i jest przekazywany wyłącznie na tylne koła. Różnic nie ma też w pojemności akumulatora - 69 kWh ma pozwolić na przejechanie maksymalnie 308 km na jednym ładowaniu. Zasięg będzie jednak mocno zależny od wybranej wersji.

A tych jest co niemiara — klient może bowiem zdecydować się na jeden z trzech rodzajów nadwozia: van, van brygadowy i podwozie z pojedynczą kabiną. W vanie do wyboru są dwie wersje różniące się DMC - 3500 kg lub 4250 kg, dwie wysokości dachu i trzy opcje rozstawu osi: L2 (średni), L3 (długi) oraz L4 (długi – wydłużone nadwozie).

Ford E-Transit - ceny minimalne poszczególnych wersji:

  • Podwozie z kabiną 350 L3 184 KM — od 223 570 zł netto
  • Van 350 L2 184 KM — od 230 575 zł netto
  • Van Brygadowy 425 L3 — od 242 460 zł netto

W przypadku vana brygadowego jesteśmy skazani na wyższą DMC, rozstaw osi L3, a wyboru można dokonać jedynie w kwestii wysokości dachu. W podwoziu z pojedynczą kabiną z kolei nie wybierzemy wysokości, ale za to ładowność i rozstaw osi (L3 lub L4).

Jak widać, elektryczna alternatywa nie jest przesadnie tania. Z drugiej jednak strony możliwości przewozowe jak na auto zasilane prądem są całkiem spore. Ładowność w topowym wydaniu 425 L4H3 wynosi bowiem 1470 kg.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach