Ford Bronco Sport to mniejszy, bardziej przystępny, ale równie dzielny brat Bronco

Równolegle z ekstremalnie terenowym Bronco zadebiutowała również bardziej cywilizowana odmiana Sport, będąca tak naprawdę zupełnie innym autem o miejsko-osobowym charakterze. Nie oznacza to jednak, że ten niewielki SUV nie jest godzien, by przynależeć do rodziny kultowego modelu.

Bronco Sport czerpie wiele od większego brata - począwszy od wyglądu, a skończywszy na podobnych systemach wsparcia jazdy w terenie.Bronco Sport czerpie wiele od większego brata - począwszy od wyglądu, a skończywszy na podobnych systemach wsparcia jazdy w terenie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Ford Bronco Sport nawiązuje do swojego terenowego rodzeństwa nie tylko w kwestii nazwy, ale i wyglądu. Te same kanciaste linie łączące stylistykę retro z nowoczesnością zdecydowanie mogą się podobać. Dzięki nim auto prezentuje się masywnie, choć tak naprawdę nie jest duże.

Wersja Sport ma 4387 mm długości, 2088 mm szerokości, 1890 mm wysokości (z podwyższonym zawieszeniem), a rozstaw osi wynosi 2670 mm. Mamy tu więc do czynienia z przedstawicielem gatunku kompaktowych SUV-ów, choć dość nietypowym, gdyż jak na SUV-a jest to samochód mogący pochwalić się naprawdę przygodowym charakterem.

Auto ma być rywalem m.in. Jeepa Compassa, mając wszystkie atrybuty, by równie dobrze sprawdzać się w mieście, jak i terenie. Znajdziemy tu wiele rozwiązań znanych z terenowego odpowiednika, a wśród nich m.in. system wyboru trybów jazdy GOAT pozwalający dostosować pracę podzespołów do aktualnej nawierzchni. Do wyboru warianty: Normal, Eco, Sport, Slippery i Sand.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Na uwagę zasługuje przede wszystkim prześwit wynoszący standardowo 224 mm i całkiem niezłe kąty terenowe: natarcia wynoszący 30,4 stopnia, zejścia 33,1 stopnia i rampowy 20,4 stopnia. Maksymalna głębokość brodzenia wynosi natomiast 599 mm.

Oczywiście nie brakuje tu także napędu na cztery koła czy opcjonalnego pakietu, na który składa się zawieszenie o zwiększonym prześwicie i skoku oraz 17-calowe felgi ubrane w 29-calowe opony. Wszystko to wraz ze skórzaną tapicerką, szklanym dachem i 10-głośnikowym audio Bang&Olufsen to atrybuty wariantu First Edition ograniczonego do 2 tys. egzemplarzy.

Klienci mogą wybierać spośród dwóch silników benzynowych: bazową jednostką jest 3-cylindrowy 1.5 EcoBoost o mocy 184 KM i 257 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Chętni na więcej mogą natomiast zdecydować się na 245-konną 2-litrówkę generującą 372 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardem w obu wariantach jest 8-stopniowa skrzynia automatyczna.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Liczne akcesoria ułatwiające rekreację w terenie świadczą o tym, że Bronco Sport jest czymś więcej niż tylko kompaktowym SUV-em. Przykład? Wzmocnienia dachu wraz z solidnymi relingami pozwalające na montaż dachowego namiotu, inwerter pozwalający podłączyć zewnętrzne urządzenia o mocy do 400W, liczne schowki i wieszaki, a nawet zintegrowany otwieracz do kapsli zamontowany przy tylnej, prawej lampie.

Co ciekawe, auto nie będzie znacząco tańsze od większego i prawdziwie terenowego Bronco, ale to zrozumiałe, gdyż wszechstronność zawsze była w cenie. Za bazowe Bronco Sport w USA zapłacimy co najmniej 28 155 dolarów, a więc około 111 tys. zł. Pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi jeszcze w tym roku. Na razie nie wiadomo nic na temat ewentualnej dostępności modelu w Europie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/42] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach