Fisker zostanie przejęty przez Dongfeng Motor?

Od jakiegoś czasu w zakładach Fiskera zaczęło się robić niebezpiecznie nerwowo. Karma nie była produkowana przez pół roku z powodu bankructwa firmy A123 Systems dostarczającej litowo-jonowe akumulatory. Teraz pojawiają się kolejni inwestorzy, chcący odkupić markę.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Od jakiegoś czasu w zakładach Fiskera zaczęło się robić niebezpiecznie nerwowo. Karma nie była produkowana przez pół roku z powodu bankructwa firmy A123 Systems dostarczającej litowo-jonowe akumulatory. Teraz pojawiają się kolejni inwestorzy, chcący odkupić markę.

Biznesowe media spekulują o tym, że firma Dongfeng Motor Corp zaoferowała 350 milionów dolarów w zamian za 85% udziałów w firmie Fisker. Dongfeng to trzeci chiński koncern produkujący samochody osobowe, ciężarowe oraz autobusy, który może poszczycić się sporym udziałem w rynku.

Dongfeng współpracuje z Hondą, Kią czy Nissanem, produkując na ich licencji odpowiedniki CR-V, Optimy czy Tiidy. Chińska firma nie chce tylko przejmować Fiskera, który ma dość spore problemy, ale także przeprowadzić drobną restrukturyzację.

Obraz

Chińczycy chcą przenieść produkcję Karmy z Finlandii do swojego kraju. W połączeniu z dodatkową inwestycją mogłoby to doprowadzić do dokończenia prac nad kolejnymi modelami Fiskera. Wbrew pozorom, nie tylko Dongfeng interesuje się kupnem Fiskera.

Poważnym kandydatem jest także Wanxiang Group, czyli spółka, która odkupiła firmę A123 Systems zajmującą się produkcją baterii do Karmy. Sytuacja rozstrzygnie się w ciągu kilku najbliższych miesięcy, sądzę, że potencjalni inwestorzy dadzą Fiskerowi jeszcze trochę czasu, gdyż z dnia na dzień firma będzie w coraz gorszej sytuacji, a wtedy jej wartość będzie spadała.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam