Firma Xenatec w likwidacji - koniec Maybacha 57S Coupe

Ponad rok temu firma Xenatec ujawniła pierwsze zdjęcia swojego flagowego produktu - Maybacha 57S w wersji coupe. Dzisiaj z przykrością informujemy, Xenatec znajduje się obecnie w fazie likwidacji i najprawdopodobniej czeka ją rychłe bankructwo. Czy to koniec Maybacha 57S Cruiserio Coupe?

Xenatec Maybach 57S Cruiserio CoupeXenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
Arkadiusz Gabrysiak

Ponad rok temu firma Xenatec ujawniła pierwsze zdjęcia swojego flagowego produktu - Maybacha 57S w wersji coupe. Dzisiaj z przykrością informujemy, Xenatec znajduje się obecnie w fazie likwidacji i najprawdopodobniej czeka ją rychłe bankructwo. Czy to koniec Maybacha 57S Cruiserio Coupe?

Wszystko wskazuje na to, że tak. Pod koniec grudnia ubiegłego roku informowaliśmy, że pierwszy egzemplarz tego ogromnego i luksusowego coupé trafił do sprzedaży za 715 000 euro. Pierwotne plany zakładały produkcję i sprzedaż około 100 pojazdów. Każdy (poza pierwszym egzemplarzem) miał kosztować 675 000 euro. Okazuje się, że zapotrzebowanie na tak ekskluzywne i drogie samochody wcale nie jest tak duże.

Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe

Do dzisiaj sprzedano bowiem zaledwie 8 egzemplarzy, a kolejne 3 znajdują się jeszcze w fazie produkcji. Jednak nie wiadomo, czy pojazdy te zostaną w ogóle dokończone, ponieważ większość pracowników odeszła po ogłoszeniu likwidacji, a tym, którzy zostali, rozwiązano kontrakty.

Jaka jest przyczyna takiego stanu? Otóż wymienia się trzy czynniki: złe zarządzanie, problemy z dostawami i bardzo wysokie koszty produkcji. Jeżeli do końca listopada nie znajdzie się inwestor, który zdecyduje się wykupić firmę, Xenatec zbankrutuje i przestanie istnieć.

  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
  • Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe
[1/14] Xenatec Maybach 57S Cruiserio Coupe Źródło zdjęć: |

Źródło: GT Spirit

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy