Fiat zamierza zlikwidować Lancię

Na rynku europejskim panuje kryzys, który obecnie ma wpływ na większość nagłówków publikowanych w mediach motoryzacyjnych. Tym razem jednak to nie zamknięta fabryka czy zamrożenie rozwoju jakiegoś modelu, a plany likwidacji marki.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Na rynku europejskim panuje kryzys, który obecnie ma wpływ na większość nagłówków publikowanych w mediach motoryzacyjnych. Tym razem jednak to nie zamknięta fabryka czy zamrożenie rozwoju jakiegoś modelu, a plany likwidacji marki.

Dzisiaj jest 3 listopada, a nie 1 kwietnia, a więc nie jest to żaden primaaprilisowy żart. Sergio Marchionne, szef Fiata i Chryslera, bardzo chętnie i wyraziście wypowiada się ostatnio na temat sytuacji na rynku europejskim. Jak widać, Włoch zamierza być konsekwentny w swoim działaniu.

Fiat ma poważne problemy finansowe, a według wstępnych obliczeń, tylko w tym roku koncern straci ponad 700 milionów euro. Niby nie jest to kwota, od której koncern może zbankrutować, jednak pamiętajmy, że w ostatnim czasie Włosi mają dodatkowe wydatki związane z inwestycją w Chryslera.

Sergio Marchionne przygotował plan, którego celem jest ograniczenie wydatków. Niestety jednym z punktów tego planu jest zlikwidowanie Lancii. W obecnej sytuacji Lancia ma plasować się gdzieś w okolicach Alfy Romeo, a więc nieco wyżej od Fiata, oferując klientom m.in. klony Chryslerów.

Bądź co bądź, są to całkiem udane auta, a Lancia jako marka ma dość sporą wartość, ze względu na bardzo bogatą historię i liczne sukcesy w rajdach samochodowych. Niestety wartość sentymentalna nie przekłada się na wartość komercyjną, a może po prostu Fiat nie ma pomysłu na tę markę?

Tak czy inaczej, przyszłość Lancii stoi pod znakiem zapytania i to tak dużym, że widać go aż w Detroit.

[url=http://autokult.pl/t/49977,autokult-pl-testy+lancia-producenci]Zobacz nasze testy samochodów marki Lancia!

[/url][/h3]

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej