Fiat rozpocznie współpracę z Volvo?

Jakiś czas temu koncern General Motors nawiązał współpracę z koncernem PSA, czyli Peugeotem oraz Citroënem. W Europie z wolnych strzelców pozostał jedynie Fiat, który co prawda ma swojego Chryslera, ale brakuje mu kogoś, kto opracowywałby z nim auta na Stary Kontynent. Na horyzoncie pojawiło się jednak Volvo.

Fiat BravoFiat Bravo
Bartosz Pokrzywiński

Jakiś czas temu koncern General Motors nawiązał współpracę z koncernem PSA, czyli Peugeotem oraz Citroënem. W Europie z wolnych strzelców pozostał jedynie Fiat, który co prawda ma swojego Chryslera, ale brakuje mu kogoś, kto opracowywałby z nim auta na Stary Kontynent. Na horyzoncie pojawiło się jednak Volvo.

Kilka lat temu, kiedy Volvo zostało wykupione przez Geely, a Jaguar oraz Land Rover wchłonięte przez Tata Motors, wiele osób rozpaczało, że auta produkowane przez te marki będą coraz gorsze. Czas pokazał jednak, że jest zupełnie odwrotnie. Jag rozwija się jak nigdy przedtem, Land Rover liczy nagrody zebrane dzięki Evoque, a Volvo?

Volvo opracowuje właśnie nową platformę o nazwie Scaleable Product Architecture, która pokryje 70-80% gamy modelowej szwedzkiej firmy. Pozostałe 20-30% będą reprezentowały małe oraz kompaktowe auta, do budowy których Volvo szuka partnera.

Obraz

W dobie motoryzacyjnych romansów i recesji na europejskim rynku, Fiat pozostał sam. Sergio Marchionne podkreślił, że jest skłonny rozmawiać z każdym, kto chce rozmawiać z nim. Włosi mają całkiem spore zaplecze technologiczne, poza Fiatem jest przecież jeszcze Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Ferrari oraz amerykański kolos.

Ponadto Fiat posiada ogromne doświadczenie w budowaniu małych oraz kompaktowych aut. Może seria Bravo/Brava-Stilo-Bravo nie była ogromnym rynkowym hitem, ale począwszy od Punto, przez Seicento, Pandę czy model 500, Włosi udowodnili, że znają się na rzeczy.

To mogłaby być współpraca korzystna dla obu stron.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut