Fiat redukuje koszty w Europie, ale zainwestuje w Chryslera

Sprzedaż samochodów Fiata spada już od pewnego czasu. W ubiegłym tygodniu włoski gigant motoryzacyjny postanowił podjąć działanie mające na celu zaoszczędzenie niemałych kwot. W związku z tym tego lata pracownicy siedziby Fiata mieszczącej się w Mirafiori dostaną 8 dodatkowych dni obowiązkowego wolnego.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Sprzedaż samochodów Fiata spada już od pewnego czasu. W ubiegłym tygodniu włoski gigant motoryzacyjny postanowił podjąć działanie mające na celu zaoszczędzenie niemałych kwot. W związku z tym tego lata pracownicy siedziby Fiata mieszczącej się w Mirafiori dostaną 8 dodatkowych dni obowiązkowego wolnego.

Pierwsza przerwa odbyła się w dniach 14 i 15 czerwca. Drugi długi weekend czeka pracowników Fiata już w przyszłym tygodniu. Zatrudniająca ponad 5400 pracowników siedziba nie będzie działać 20 i 21 czerwca. Kolejne cztery dni wolnego będą miały miejsce już w lipcu. Następnie jak co roku sierpień w Fiacie będzie miesiącem wolnym od pracy. Czy przez te 8 dni firma faktycznie sporo zaoszczędzi? W końcu zgodnie z włoskim prawem pracownicy i tak dostaną 80 proc. swoich pensji. Przedstawiciele koncernu twierdzą, że przyniesie to 1,25 miliona dolarów oszczędności dziennie. Oznacza to, że przez 8 dni wolnego Fiat zachowa w budżecie 10 milionów.

Abarth 695 Tributo Maserati
Abarth 695 Tributo Maserati

W Mirafiori pracują styliści, inżynierowie, specjaliści od marketingu i przedstawiciele wielu innych zwodów niezbędnych do funkcjonowania ogromnej machiny jaką jest koncern Fiata.

To nie koniec oszczędności. Dyrektor Fiata –Sergio Marchionne zapowiedział kolejne cięcia kosztów. Europejskie inwestycje włoskiego koncernu zostaną zredukowane o 500 milionów euro. Prawdopodobna jest również likwidacja najbardziej nierentownych modeli bądź ich niektórych wersji.

Nie oznacza to jednak całkowitego zatrzymania rozwoju firmy. Według Marchionnego jeszcze w tym roku włoski gigant zwiększy swoje udziały w Chryslerze. Wzrosną one o 3,3 punktu procentowego do 61,8 procenta. Będzie to kosztować Włochów około 200 milionów euro. W sumie cena udziałów Fiata w koncernie Chrysler wyniesie około 3 miliardy euro.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej