Fiat Panda 4x4 Adventure - mała terenówka

Dziś we Włoszech ukazano Fiata Pandę 4x4 Adventure, który ma zostać niebawem rozpowszechniony w całej Europie. Małe, miejskie auto, które kojarzy się najczęściej z praktycznością, skromnym apetytem na paliwo i niskimi kosztami eksploatacji to prawdziwy hit. Od debiutu w 1980 roku sprzedano aż 5,8 mln egzemplarzy (łącznie z wersjami 4x4). Z biegiem lat zmianie ulegały elementy nadwozia oraz wyposażenia wnętrza. To jednak wciąż ten sam duch.

fiat-panda-4x4-adventurefiat-panda-4x4-adventure
Szymon Chołys

Dziś we Włoszech ukazano Fiata Pandę 4x4 Adventure, który ma zostać niebawem rozpowszechniony w całej Europie. Małe, miejskie auto, które kojarzy się najczęściej z praktycznością, skromnym apetytem na paliwo i niskimi kosztami eksploatacji to prawdziwy hit. Od debiutu w 1980 roku sprzedano aż 5,8 mln egzemplarzy (łącznie z wersjami 4x4). Z biegiem lat zmianie ulegały elementy nadwozia oraz wyposażenia wnętrza. To jednak wciąż ten sam duch.

Edycja Adventure jest przeznaczona głównie dla osób, które prowadzą aktywne życie poza domem oraz dla pracujących na rolnych i leśnych obszarach.

Do wyboru będą dwa silniki: 60-konny benzynowy 1.2 lub 70-konny 1.3 Multijet 16V, oczywiście oba połączone z napędem na obie osie.

W odróżnieniu od standardowej Pandy 4x4, Adventure otrzymała wzmocnione zawieszenie, które wytrzyma obciążenie 450 kg. W środku znajdziemy nadające się do zmywania materiały i antypoślizgowe chodniki, co świadczy o offroadowym przeznaczeniu auta.

Resztę szczegółów widać gołym okiem: ciemnozielony lakier, czarne relingi, słupki i nadkola, przyciemnione szyby. Jest też wzmianka o zabarwionych na brązowo przednich lampach, ale ne tym zdjęciu tego nie widać. Przynajmniej ja nie widzę. Jedno jest pewne - Panda Adventure to nadal oszczędne, funkcjonalne autko z większymi możliwościami w terenie. Cena wersji benzynowej we Włoszech to 14.100 euro. Za diesla zapłacimy 16.000 euro.

Źródło: autoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam