Fiat Nuova Panda - czas zmienić legendę

Fiat jest gotowy na zastąpienie Pandy nowym modelem. Auto ma podbić miasta i jeszcze bardziej wywindować sprzedaż włoskiego koncernu.

Fiat Nuova PandaFiat Nuova Panda
Piotr Wielgus

Pierwsza generacja Pandy została zaprezentowana w 1980 roku, druga 23 lata później. Teraz przyszła kolej na trzecią generację. Żeby podkreślić jej odrębność od poprzedniczki, ale jednocześnie nie zerwać z tradycją, Fiat zdecydował nazwać auto Nuova Panda. Samochód jest większy od obecnej Pandy - mierzy 3650 mm, jest szeroki na 1640 mm i wysoki na 1550 mm. Dzięki tym zmianom Nuova Panda ma oferować więcej miejsca dla pasażerów i ich bagażu.

Wygląd zewnętrzny małego Fiata jest o wiele bardziej nowoczesny od drugiej generacji. Czerpie z niej jedynie pionowe ustawienie tylnych świateł i dość sporą przednią szybę. Również wnętrze przeszło fundamentalne zmiany. Całość wykonana jest z o wiele lepszych materiałów. Zachowano wysoko umieszczoną dźwignię zmiany biegów i kształt konsoli centralnej.

Fiat Nuova Panda
Fiat Nuova Panda

Panda ma w standardzie ABS i cztery poduszki powietrzne. Z przodu wykorzystano kolumny McPhersona, z tyłu jest belka skrętna, ale Fiat zapowiada, że zastanawia się nad zmianami w zawieszeniu. Póki co pod maską pojawi się sześć jednostek do wyboru. Gama rozpoczyna się od silników TwinAir 0,9 litra o mocy 65 i 85 KM. Dostępny będzie również silnik 1,2 69 KM oraz 1,3 Multijet. Pojawią się również silniki 0,9 turbo z CNG i 1,2 z LPG.

Fiat Nuova Panda
Fiat Nuova Panda

Wszystkie jednostki będą dostępne z pięciobiegową skrzynią manualną. W późniejszym terminie pojawi się także półautomatyczna skrzynia Dualogic. W 2012 roku do Pandy trafi także system podobny do volkswagenowskiego autopilota, ale póki co niewiele o nim wiadomo. Nuova Panda będzie dostępna w trzech poziomach wyposażenia, dziesięciu kolorach nadwozia i czterech wersjach wnętrza. Produkcja rozpocznie się w listopadzie w Neapolu.

  • Fiat Nuova Panda
  • Fiat Nuova Panda
  • Fiat Nuova Panda
  • Fiat Nuova Panda
  • Fiat Nuova Panda
  • Fiat Nuova Panda
  • Fiat Nuova Panda
[1/7] Fiat Nuova Panda Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy