Tak wyjeżdża z fabryki. Wygląda dziwnie, ale ma sens
Fiat Ducato Back2Back wygląda jak dzieło bardzo kreatywnego blacharza. Jest jednak fabryczną konstrukcją, którą można zamówić w konfiguratorze. Po co?
Fiat Ducato Back2Back to niezwykły pojazd, który łączy dwie kabiny w jednym vanie. Każda z nich ma własny silnik i skrzynię biegów, co umożliwia jazdę w obu kierunkach. To innowacyjne rozwiązanie powstało z myślą o łatwiejszym transporcie i konwersji na kampery.
Każda z kabin wyposażona jest w 2,2-litrowy silnik Multijet o mocy 178 KM. Napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Co ciekawe, kabiny mogą różnić się wyglądem. Wynika to z faktu, że każda z części jest tak naprawdę osobnym autem.
Gotowy do Konwersji
Po dostarczeniu do klienta, Back2Back zostaje rozdzielony, a każda kabina służy jako baza do budowy kampera. Konstrukcja oparta na podwoziu AL-KO pozwala na stworzenie pojazdu o DMC 4,4 tony, co daje pole do popisu przy tworzeniu zabudów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Fiat Ducato Furgon 2.3 MultiJet II 130 KM, 2015 - test AutoCentrum.pl #185
Standardowe wyposażenie Ducato Back2Back obejmuje m.in. elektryczne wspomaganie kierownicy, kontrolę trakcji, asystenta ruszania pod górę oraz podgrzewane lusterka. Dodatkowo, klienci mogą wybrać skórzaną kierownicę z kontrolą mediów, radio DAB i multimedia z ekranem.
Fiat Ducato jest liderem w segmencie kamperów, szczególnie w Niemczech, gdzie stanowi 42,6 proc. rynku. Model Back2Back jest odpowiedzią na stale rosnącą popularność i rozwiązaniem, które ma ułatwić tworzenie nowych kamperów.
Opcja Back2Back będzie dostępna także w innych modelach koncernu Stellantis będących bliźniaczą konstrukcją Ducato.