Fiat chce zbudować miejskie eko-auto

Dzisiejsze trendy motoryzacyjne są nieco dziwne. Czołowi producenci podporządkowują się grzecznie wymogom wszystkich państw i starają się budować pojazdy, które są przyjazne środowisku. Eco-friendly samochody mają dziś praktycznie wszyscy. Ostatnio panuje moda na małe, miejskie autka, które palą niedużo i emitują śladowe ilości zanieczyszczeń. Właśnie taki samochód chce zbudować Fiat. Główne założenie - emisja CO2 na poziomie 80g na kilometr.

Obraz
Mateusz Gajewski

Dzisiejsze trendy motoryzacyjne są nieco dziwne. Czołowi producenci podporządkowują się grzecznie wymogom wszystkich państw i starają się budować pojazdy, które są przyjazne środowisku. Eco-friendly samochody mają dziś praktycznie wszyscy. Ostatnio panuje moda na małe, miejskie autka, które palą niedużo i emitują śladowe ilości zanieczyszczeń. Właśnie taki samochód chce zbudować Fiat. Główne założenie - emisja CO2 na poziomie 80g na kilometr.

Rywale Fiata najczęściej już mają tego typu autka lub też są w fazie rozwijania podobnych projektów. Stąd też decyzja włoskiej firmy odnośnie budowy czegoś podobnego. Brytyjski* Autocar* już donosi, że pod maskę opisywanego modelu trafi najprawdopodobniej silnik o pojemności 900cc, który dodatkowo zostanie wyposażony w turbo. Wraz z systemem *TwinAir *oraz dwusprzęgłową skrzynią biegów tego typu rozwiązanie może się sprawdzić. Niewielka waga, połączona z małą jednostką o stosunkowo przeciętnej mocy, mogą się dobrze sprzedać.

Mówi się także o instalacji malutkiego, elektrycznego silnika, który będzie odpowiadał za napędzanie samochodu przy niskich prędkościach. Dzięki temu emisja dwutlenku węgla nie powinna przekroczyć 80g na kilometr. Jeśli Fiat rzeczywiście wprowadzi ten model na rynek, to będzie on konkurował głównie ze Smartem ForTwo, Toyotą iQ i Volkswagenem Up!.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Leapmotor planuje produkcję elektryków w Europie. Znamy lokalizację fabryki
Leapmotor planuje produkcję elektryków w Europie. Znamy lokalizację fabryki
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba