Fiat Avventura - kropka na wakacjach

Terenowa odmiana Punto to niekoniecznie to nad czym powinien pracować Fiat. Włoski producent zdecydował się jednak zbudować podwyższoną wersję Kropki a efekty okazały się nad wyraz interesujące.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Włosi lubią zaskakiwać. Fiat, od którego wszyscy oczekiwali przede wszystkim powrotu do klasy średniej i odświeżenia Bravo nie chce dać się podporządkować opinii publicznej. Przy okazji trwającego w Indiach Delhi Auto Expo producent z Turynu zaprezentował crossovera zbudowanego na bazie modelu Punto.

Obraz

Jeżeli Fiat w dalszym ciągu nie planuje słuchać opinii mediów to ja daję producentowi zielone światło. Zaprezentowany na targach model Avventura wyszedł Włochom naprawdę dobrze. Oczywiście wprawne oko już przy pierwszym spotkaniu zauważy pokrewieństwo z Punto ale mimo wszystko nie powinno ono przeszkadzać.

Największą zmianą względem włoskiej Kropki jest oczywiście przód samochodu. Reflektory teraz zachodzą prawie pod samą szybę a wlot powietrza został zmniejszony aby utrudnić dostawanie się pyłu i brudu do komory silnika. Całość dopełnia komplet szarych plastikowych zderzaków, które sprawiają, że to auto wygląda jakby rzeczywiście było gotowe na wyruszenie w teren.

Obraz

O jeździe Avventurą poza utwardzonymi drogami można jednak zapomnieć. Choć samochód ma podniesione o 200 mm zawieszenie to próżno w nim szukać napędu na 4 koła czy choćby porządnego ogumienia. Nadal mamy do czynienia z autem miejskim, którym po prostu można zaparkować poza wybetonowanym parkingiem bez obawy przed zarysowaniem lakierowanego zderzaka.

Obraz

Pod maską raczej nie będzie fajerwerków, wiele wskazuje na to, że Avventura trafi tylko na rynek Indyjski gdzie najmocniejsze obecnie silniki napędzające Punto to 1,3 Multijet o mocy 90 KM oraz wprowadzony ostatnio benzynowy 1,4 legitymujący się mocą o 3 KM większą.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa