FIA zakazała kontroli wysokości zawieszenia - Lotus zawiedziony?

Międzynarodowa Federacja Samochodowa, czyli instytucja, która nadzoruje przebieg sezonu Formuły 1 oraz wprowadza regulacje prawne, zmieniła zdanie dotyczące systemu kontroli wysokości zawieszenia. W sezonie 2012 miała to być bardzo ważna broń dla Lotusa.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Międzynarodowa Federacja Samochodowa, czyli instytucja, która nadzoruje przebieg sezonu Formuły 1 oraz wprowadza regulacje prawne, zmieniła zdanie dotyczące systemu kontroli wysokości zawieszenia. W sezonie 2012 miała to być bardzo ważna broń dla Lotusa.

W zeszłym sezonie w listopadzie podczas testów młodych kierowców zespół Lotus, a wtedy jeszcze Renault, zamontował do swojego czarno-złotego bolidu system kontroli zawieszenia. W Formule 1 zabronione jest stosowanie ruchomych elementów aerodynamicznych poza systemem wygaszania tylnego skrzydła i FIA od razu zainteresowała się tym rozwiązaniem.

Układ oparty jest o mechanikę i aktywuje go kierowca przed hamowaniem. Podczas hamowania zapobiega on zmianie wysokości zawieszenia bolidu, co bardzo pozytywnie wpływa na aerodynamikę oraz stabilność podczas procesu wytracania prędkości. FIA zgodziła się wówczas na stosowanie tego systemu, a zainteresowały się nim od razu Ferrari, Mercedes oraz Williams.

Niestety w piątek główny inżynier operacyjny Williamsa Mark Gillman potwierdził, że FIA wbrew wcześniejszego postanowienia wycofała się z decyzji i zabroniła korzystania z tego systemu w sezonie 2012. Nie wiadomo co wpłynęło na to stanowisko włodarzy F1, ale jasne jest, że jeśli system ten został użyty przez Lotusa, bardzo szybko skopiowałyby go inne stajnie.

Źródło: Formula1.plF1.WP.PL

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy