Ferrari pokazało 458 Challenge!

Podczas specjalnego spotkania kilka godzin temu w Maranello, Ferrari oficjalnie odsłoniło swoje najnowsze dzieło, model 458 Challenge, czyli torową odmianę 458 Italii. Właśnie takie auta wystartują w serii 2011 Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Czym różni się ten model od wersji seryjnej?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Już uliczna odmiana następcy F430 nie ma się czego wstydzić. Silnik V8 o pojemności 4.5-litra, o którym możecie dowiedzieć się więcej czytając najnowszy artykuł Adriana, produkuje 570 koni mechanicznych. Włoscy mechanicy postanowili nie ruszać samej jednostki napędowej, pokazując jednocześnie, że jest ona dopracowana do perfekcji, w zamian za to zajęli się oni skrzynią biegów. Zmieniona została charakterystyka poszczególnych przełożeń, przez co dwusprzęgłowa przekładnia F1 pozwala uzyskiwać większy moment obrotowy przy niższych obrotach.

Zawieszenie zostało obniżone o 30mm, Ferrari zastosowało dużo twardsze sprężyny, jest to przecież wersja torowa, która nie musi przejeżdżać przez śpiących policjantów. Ponadto zamontowano ciekawie wyglądające 19-calowe felgi z centralną śrubą mocującą (ułatwienie przy pit stopach), na które dosłownie naciągnięto niskoprofilowe slicki od Pirelli. To auto musi się niewiarygodnie trzymać drogi, a dzięki hamulcom Brembo CCM2 także znakomicie hamować.

Podobno Italia zgubiła parę kilogramów, dzięki zamontowaniu lżejszych elementów karoserii oraz wybebeszeniu wnętrza, Włosi nie podają jednak szczegółowych informacji. Pozostał natomiast elektroniczny dyferencjał E-Diff , kontrola trakcji F1-Trac oraz system ABS. Mogliby trochę ograniczyć tą elektronikę, podobnie jak w F1.

Nie znamy oficjalnych osiągów auta, wiemy natomiast, że 458 Challenge pokonuje pętlę toru Fiorano w czasie 1:16.5. Dla porównania FXX jest szybszy tylko o 0.5-sekundy. Niecierpliwie czekamy na pierwsze materiały wideo z jazd tym autem.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny