Ferrari FF - długo zapowiadany następca 612 [aktualizacja]

4907 mm długości, 1953 mm szerokości i 1379 mm wysokości. To wymiary najmłodszego dziecka z zakładów w Maranello, następcy modelu 612 Scaglietti, flagowego, czteromiejscowego GT, które ochrzczono FF, czyli Ferrari Four.

Ferrari FFFerrari FF
Bartosz Pokrzywiński

Wcześniejsze zapowiedzi oraz przypuszczenia okazały się w stu procentach sprawdzone. Podobnie jak w przypadku Italii, również i tutaj twórcy auta postawili na oryginalne rozwiązania, które czynią ten samochód wyjątkowym.

Jednym z nich jest oczywiście długo oczekiwane nadwozie typu shooting-brake, które jednak łatwiej można by przypisać pod sportowego hatchbacka, bowiem linia dachu nie opada tuż za słupkiem B, a klapa bagażnika otwiera się wraz z tylną szybą. Takie rozwiązanie pozwoliło uzyskać sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu, z czego ucieszą się osoby jadące na tylnych fotelach, bowiem Ferrari jest czteroosobowe. Tylne siedziska można złożyć, uzyskując nawet 800 litrów przestrzeni bagażowej.

Ferrari FF
Ferrari FF

Drugą nowością jest napęd na cztery koła, który jest podobno aż o połowę lżejszy od porównywalnych systemów. Włosi zdecydowali się również zamontować w FF system start&stop wyłączający silnik podczas postoju na światłach. To jednak tylko dodatek, który ma poprawić spalanie oraz emisję CO2, czyli informacje umieszczone w tabelkach danych technicznych. Chyba żaden z przyszłych właścicieli auta nie będzie z tego korzystał. Producent podaje spalanie na poziomie 15,4 litra na 100 kilometrów, jednak naprawdę trudno będzie uzyskać taki wynik.

Nikt nie będzie przecież jeździł oszczędnie, mając do dyspozycji silnik V12 o pojemności 6,3 litra. Zgodnie z zapowiedziami jednostka produkuje moc 650 koni mechanicznych osiąganą przy 8000 obr./min. oraz 683 Nm momentu obrotowego przy 6000 obr./min. Dzięki temu ważące 1790 kilogramów luksusowe GT rozpędza się do pierwszej setki w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 335 km/h.

Ferrari FF
Ferrari FF

Pojazd zadebiutuje oficjalnie na salonie samochodowym w Genewie. Pozostaje tylko czekać na cenę, bardziej szczegółowe informacje oraz zdjęcia wnętrza. Ciekawe, czy z tyłu naprawdę jest tak dużo miejsca.

Ferrari Four Concept revealed - the making of

[Aktualizacja]

2011 Ferrari FF Testing at Balocco Proving Ground - a new video on classicdriver.com

  • Ferrari FF
  • Ferrari FF
  • Ferrari FF
  • Ferrari FF (szpiegowskie)
  • Ferrari FF (szpiegowskie)
  • Ferrari FF (szpiegowskie)
  • Ferrari FF
[1/7] Ferrari FF Źródło zdjęć: |

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.