Ferrari coraz bliżej Le Mans. Odsłania kolejne szczegóły bolidu

Wielki powrót Ferrari do Le Mans jest już pewny. Włosi intensywnie pracują nad bolidem LMH, który niedawno został przyłapany podczas testów na torze Fiorano. Przy okazji producent opublikował kolejną zapowiedź przedstawiającą zakamuflowane nadwozie.

Zakamuflowany bolid Ferrari LMHZakamuflowany bolid Ferrari LMH
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ferrari
Aleksander Ruciński
  • To bardzo ekscytujący moment, na który z niecierpliwością wyczekują zarówno ludzie pracujący przy tym projekcie, jak i fani Ferrari - powiedział magazynowi "Autocar" Antonello Coletta, szef Ferrari Attività Sportive GT, komentując gotowość bolidu do testów torowych.
  • Możliwość dotknięcia wyniku wielomiesięcznej pracy, planowania i symulacji daje nam nową energię i motywację. Jesteśmy dumni z tego, co osiągnęliśmy i chociaż maskowanie LMH podczas testów ukrywa wielkość i stylistykę samochodu, myślę, że jest on niezaprzeczalnie rozpoznawalny jako Ferrari - dodał Coletta.

Oficjalna grafika przedstawiona przez Ferrari jest mocno zacieniona, co utrudnia dostrzeżenie kształtów maszyny. Na szczęście w sieci pojawiły się również zdjęcia szpiegowskie przedstawiające pojazd w akcji na torze Fiorano:

Elementem, który zaskakuje najbardziej, jest z pewnością przedzielony "płetwą rekina" spojler. Warto też zwrócić uwagę na otwory tuż nad przednimi kołami. Całość prezentuje się zjawiskowo, a bez kamuflażu będzie pewnie jeszcze lepiej.

Co ważne, bolid Ferrari w przeciwieństwie do innych nowych konstrukcji spod znaku BMW czy Porsche, nie został stworzony z myślą o nowej specyfikacji LMDh lecz LMH. W związku z podobieństwami technicznymi samochody będą rywalizować ze sobą. Główna różnica polega na tym, że bolidy LMH mogą opierać się na samochodach drogowych lub podwoziach wykonanych na zamówienie. Pozostaje mieć nadzieję, że niebawem poznamy kolejne szczegóły.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej