Ferrari 458 AddArmor wygląda normalnie, ale wytrzyma ostrzał z .44 Magnum

Opancerzenie nie musi być domeną wyłącznie dużych SUV-ów i luksusowych limuzyn. Firmy specjalizujące się w takich zabezpieczeniach są w stanie zapewnić ochronę także użytkownikom sportowych maszyn, i to przy zachowaniu niskiej masy pojazdu.

To prawdopodobnie najbezpieczniejsze 458 na świecie.To prawdopodobnie najbezpieczniejsze 458 na świecie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Ferrari 458 Speciale AddArmor jest najlepszym dowodem na to, że można połączyć lekkość i wytrzymałość w jednym. Coraz nowocześniejsze materiały wykorzystywane w pojazdach opancerzonych pozwalają zachować właściwy poziom ochrony bez nadmiernego przyrostu masy i zmiany charakteru auta.

Prezentowane ferrari wygląda zupełnie zwyczajnie, lecz mimo to jest w stanie znieść ostrzał z popularnych pocisków .44 Magnum o średnicy 10,9 mm. To poziom ochrony określany mianem B4, będący wynikiem zastosowania dodatkowych wzmocnień w nadwoziu i kuloodpornych szyb.

AddArmor wykorzystało stosunkowo lekkie materiały, dzięki czemu masa własna pojazdu wzrosła o zaledwie 70 kg. Co więcej, producent proponuje zniwelowanie tej różnicy, dzięki zastąpieniu standardowego układu wydechowego tytanowym odpowiednikiem firmy Capristo, który pozwala zaoszczędzić 40 kg i dodać 40 KM mocy. Po takiej modyfikacji przyrost masy będzie raczej nieodczuwalny.

Specjaliści z AddArmor nie chwalą się kosztem samych modyfikacji, ale twierdzą, że pokazowy prototyp jest wart 625 tys. dolarów. To mniej więcej dwukrotność ceny najdroższych sztuk dostępnych na rynku wtórnym. Cóż, bezpieczeństwo, szczególnie w takim wydaniu musi swoje kosztować.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje