Ferrari 458 Italia cięższe o 200kg niż w katalogu?

Niejednokrotnie można spotkać się z kontrowersyjnymi dyskusjami na temat zużycia paliwa. Wyniki osiągane przez kierowców, różnią się od tych podawanych przez producentów. Apetyt pojazdu na paliwo zależy jednak od wielu czynników. Inaczej jest natomiast z masą własną pojazdu, jeśli pomiary użytkowników nie pokrywają się z danymi katalogowymi, to coś jest nie tak.

Obraz
Rafał Warecki

Niejednokrotnie można spotkać się z kontrowersyjnymi dyskusjami na temat zużycia paliwa. Wyniki osiągane przez kierowców, różnią się od tych podawanych przez producentów. Apetyt pojazdu na paliwo zależy jednak od wielu czynników. Inaczej jest natomiast z masą własną pojazdu, jeśli pomiary użytkowników nie pokrywają się z danymi katalogowymi, to coś jest nie tak.

Bohaterem ostatnich dni jest Ferrari, po kontrowersyjnym zachowaniu się kierowców F1 podczas GP Niemiec, świat obiegła wiadomość, jakoby model 458 Italia w rzeczywistości był prawie 200kg cięższy niż podaje producent. Wszystko za sprawą Swiss Magazine, które dokonało własnych pomiarów wagi pojazdu.

Zatankowany do pełna egzemplarz Ferrari 458 Italia ważył 1598kg, podczas gdy masa własna według danych katalogowych wynosi 1380kg, bez paliwa. Zbiornik o pojemności 86 litrów, wypełniony benzyną przy założonej masie 0.73kg/litr daje około 63kg, skąd więc wzięła się różnica 218kg?  Nie wiadomo, Ferrari nie skomentowało wyników.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe