Ferrari 296 Challenge gotowe do rywalizacji. Straciło hybrydę, zyskało torowy sznyt

Ferrari oficjalnie pochwaliło się torową wersją modelu 296, która już 24 października zaliczy debiut na torze Mugello.

Ferrari 296 ChallengeFerrari 296 Challenge
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ferrari
Aleksander Ruciński

Na kilka dni przed tym wydarzeniem Włosi pochwalili się fotografiami i danymi technicznymi. To już dziewiąty model z serii Ferrari Challenge. Za bazę do jego budowy posłużyło drogowe 296 GTB. Różnice pomiędzy tymi wariantami są jednak spore.

Najważniejsza dotyczy oczywiście napędu. Wersja Challenge straciła bowiem hybrydowy system na rzecz samodzielnego, podwójnie doładowanego V6. Mocy nie brakuje. Trzylitrówka generuje aż 700 KM, co przy wsparciu wydajnego układu hamulcowego i przede wszystkim dopracowanej aerodynamiki powinno owocować świetnym tempem na torze.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aerodynamika jest zresztą najważniejszym elementem całej konstrukcji. Choć wersja Challenge nie wygląda aż tak agresywnie jak GT3, i tak ma jeździć jak przyklejona do asfaltu. Ferrari twierdzi, że splittery, dokładki i tylny spojler generują 870 kg docisku przy 250 km/h.

Ferrari 296 Challenge
Ferrari 296 Challenge © Materiały prasowe | Ferrari

Wszystko to opakowane we wspaniałą biel i czerwień Ferrari zwieńczoną włoską flagą na spojlerze. To samochód, który z pewnością będzie zadawał szyku na torach, będąc przy tym diabelnie skuteczną maszyną.

O zaletach 296 Challenge przekonacie się śledząc serię Ferrari Challenge w sezonie 2024, w którym nowy wariant zastąpi 488 Challenge Evo.

  • Ferrari 296 GTB
  • Ferrari 296 Challenge
  • Ferrari 296 Challenge
  • Ferrari 296 GTB
  • Ferrari 296 GTB
  • Ferrari 296 GTB
  • Ferrari 296 GTB
[1/7] Ferrari 296 GTB Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Ferrari

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach