WAŻNE
TERAZ

Bartosz Zmarzlik szósty raz mistrzem świata

Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale - wyjątkowa maszyna wystawiona na sprzedaż

RM Sohteby's wystawiło na licytację wyjątkowy, klasyczny model Ferrari. Jest to 250 GT Europa Coupé zaprojektowane przez Michelottiego i wykonane przez Vignale. Ten niezwykły okaz wart jest miliony. Co czyni go unikatowym?

Powstały zaledwie 22 egzemplarze 250 Europy, z czego tylko cztery dostały nadwozia od Vignale. To czyni ten wóz jednym z najrzadszych Ferrari w historii marki.Powstały zaledwie 22 egzemplarze 250 Europy, z czego tylko cztery dostały nadwozia od Vignale. To czyni ten wóz jednym z najrzadszych Ferrari w historii marki.
Mariusz Zmysłowski
Pod jego maską pracuje 3-litrowe V12 o mocy około 200 KM. Jednostka zasilana jest przez gaźniki Weber 36 DCZ/3. Moc generowana przez widlastą dwunastkę trafia na koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni biegów.
Pod jego maską pracuje 3-litrowe V12 o mocy około 200 KM. Jednostka zasilana jest przez gaźniki Weber 36 DCZ/3. Moc generowana przez widlastą dwunastkę trafia na koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni biegów.
Przedstawiony na zdjęciach egzemplarz nosi numer nadwozia 0131 EU. Został on zaprezentowany w styczniu 1954 roku w Nowym Jorku w Madison Square Garden. Następnie przemalowano go na czerwono. Od tamtej pory auto było w rękach czterech właścicieli - każdy z nich to ceniony kolekcjoner i entuzjasta klasycznych Ferrari.
Przedstawiony na zdjęciach egzemplarz nosi numer nadwozia 0131 EU. Został on zaprezentowany w styczniu 1954 roku w Nowym Jorku w Madison Square Garden. Następnie przemalowano go na czerwono. Od tamtej pory auto było w rękach czterech właścicieli - każdy z nich to ceniony kolekcjoner i entuzjasta klasycznych Ferrari.
Ostatni właściciel tego 250 Europa Coupé Vignale to Heinrich Kämpfer. Poświęcił on dużo czasu i pieniędzy na przywrócenie tej maszynie oryginalnego stanu. Łącznie zajęło mu to 3000 roboczogodzin i dodatkowe 800 u wykonawców zewnętrznych. Ze względu na wiek i zużycie auta, Ferrari Classiche odlało dla niego nowy blok silnika - stary nie nadawał się do remontu. Auto zostało też wyposażone w nową, właściwą temu modelowi skrzynię biegów.
Ostatni właściciel tego 250 Europa Coupé Vignale to Heinrich Kämpfer. Poświęcił on dużo czasu i pieniędzy na przywrócenie tej maszynie oryginalnego stanu. Łącznie zajęło mu to 3000 roboczogodzin i dodatkowe 800 u wykonawców zewnętrznych. Ze względu na wiek i zużycie auta, Ferrari Classiche odlało dla niego nowy blok silnika - stary nie nadawał się do remontu. Auto zostało też wyposażone w nową, właściwą temu modelowi skrzynię biegów.
Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale zostanie wystawione na licytację 10 grudnia. Specjaliści szacują, że uzyska ono cenę z przedziału 3 800 000 - 4 500 000 dolarów (równowartość 15,3 - 18,1 mln zł).
Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale zostanie wystawione na licytację 10 grudnia. Specjaliści szacują, że uzyska ono cenę z przedziału 3 800 000 - 4 500 000 dolarów (równowartość 15,3 - 18,1 mln zł).
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił