FCA zamyka niektóre fabryki i salony we Włoszech z powodu koronawirusa

Koncern Fiat Chrysler Automobiles podjął decyzję o czasowym wstrzymaniu działalności włoskich fabryk i sieci dealerskich z powodu zagrożenia rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Planowana przerwa jest jednak zaskakująco krótka.

Fabryki pozostaną puste przez 3-4 dni. Potem wszystko wróci do normy.Fabryki pozostaną puste przez 3-4 dni. Potem wszystko wróci do normy.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Włochy borykają się obecnie z dynamicznym rozwojem epidemii koronawirusa. W związku z tym przedstawiciele koncernu FCA podjęli długo wyczekiwaną decyzję o zamknięciu włoskich fabryk i niektórych punktów dealerskich.

Biorąc pod uwagę, że to właśnie we Włoszech odnotowano największe jak dotąd europejskie ognisko koronawirusa, trudno zrozumieć, dlaczego zwlekano z tym tak długo, choć w większości przypadków decyzja i tak nie ma trwałego charakteru. W domach do 3 kwietnia pozostaną jedynie pracownicy sieci dealerskiej.

Rzecznik FCA cytowany przez portal Automotive News Europe powiedział, że ograniczeniami w produkcji objęte zostaną fabryki Pomigliano d'Arco, Melfi, Atessa i Cassino, ale nie potrwa ona długo, najwyżej 3-4 dni. Oznacza to, że w poniedziałek 16 marca pracownicy wrócą do swoich zakładów.

Jak możemy przeczytać w oświadczeniu FCA, są to dodatkowe kroki stanowiące odpowiedź na rządowe wytyczne dotyczące zapobiegania epidemii. Krótka przerwa umożliwi też przeprowadzenie dezynfekcji fabryk.

Trudno zrozumieć, dlaczego w obliczu dość poważnego zagrożenia nie zdecydowano się zamknąć zakładów na dłużej, ale "jeśli zajdzie taka potrzeba firma dokona całkowitego zamknięcia swoich fabryk w całych Włoszech" - powiedział rzecznik FCA.

Dotychczas stosowano jedynie lekkie środki zapobiegawcze w postaci większego rozproszenia stanowisk pracowników i ograniczenia kontaktu pomiędzy poszczególnymi osobami. Czas pokaże, czy strategia FCA nie okaże się zbyt łagodna, by uporać się z problemem, który zaczyna coraz silniej wpływać na włoskie społeczeństwo.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów