Facelifting Mercedesa Klasy E - subtelne zaokrąglanie [aktualizacja]

Po trzech latach od rynkowego debiutu Mercedes przygotowuje już facelifting Klasy E generacji W212. Będzie to prawdopodobnie ostatni model, który zostanie zaokrąglony w ramach nowej strategii stylistycznej niemieckiego producenta.

Mercedes Klasy EMercedes Klasy E
Bartosz Pokrzywiński

Po trzech latach od rynkowego debiutu Mercedes przygotowuje już facelifting Klasy E generacji W212. Będzie to prawdopodobnie ostatni model, który zostanie zaokrąglony w ramach nowej strategii stylistycznej niemieckiego producenta.

Kiedy w 2009 roku Mercedes Klasy E zadebiutował na rynku, nawet z daleka dało się go odróżnić od poprzednika dzięki bardziej ostrej, dynamicznej sylwetce. E Klasa W211 przypominała po prostu nowocześniejszą wersję "okularnika", jednak w przypadku W212 sylwetka jest o wiele ostrzejsza, a nadwozie mniej owalne.

Fotografowie po raz kolejny przyłapali już poliftingową wersję Mercedesa Klasy E z nadwoziem typu Estate (kombi). Auto było oczywiście zakamuflowane, jednak i tak można zauważyć pewne zmiany. Najciekawszą i jednocześnie najbardziej zaskakującą informacją może być kształt przednich reflektorów.

Mercedes Klasy E
Mercedes Klasy E

Od 1995 roku domeną E Klasy są dwie pary przednich świateł, jednak tym razem może się to zmienić. Istnieje prawdopodobieństwo, że pod folią maskującą kryją się klosze przypominające te z Mercedesa Klasy C. Ponadto delikatnie przestylizowane zostaną także zderzaki oraz grill, który będzie różnił się w zależności od linii stylistycznej.

Oczywiście do oferty zostanie dodanych kilka nowych wzorów felg, niewykluczone też, że niemiecki producent zmieni deskę rozdzielczą i dysze wywietrzników na okrągłe, tak jak w modelu GLK.

Czy tylko ja zauważam pewną niekonsekwencję u Mercedesa? Dynamiczna i ostra linia stylistyczna została bardzo szybko porzucona na rzecz obłych kształtów.

Mercedes Klasy E Sedan
Mercedes Klasy E Sedan

[aktualizacja 23 maja]

W sieci pojawiły się nowe zdjęcia szpiegowskie pokazujące poliftingową Klasę E z nadwoziem typu sedan. Wiadomo już też, co zagości pod maską auta. Mówi się, że w podstawowej wersji E200 jednostką napędową będzie czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 l pochodzący od Renault. Jednostka ma produkować 158 KM. W E350 pod maską ma pracować 3,5-litrowe V6 produkujące 338 KM, podczas gdy E500 będzie napędzane turbodoładowaną jednostką o pojemności 4,6 l i mocy 441 KM oraz 699 Nm momentu obrotowego.

  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Mercedes Klasy E Sedan
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/15] Mercedes Klasy E Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam