WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Ewolucje logotypów [galeria]

Logotyp producenta jest nieodłącznym elementem każdego samochodu. Dzięki dobrze zrobionemu znakowi marka zyskuje prestiż oraz staje się rozpoznawalna na całym świecie. Dzisiejsze logotypy są diametralnie inne od tych z początków motoryzacji.

logotyp Renaultlogotyp Renault
Piotr Mazanek

Ewolucja logotypów idzie w parze z ewolucją motoryzacji w ogóle. Rozwój technologiczny stale ulepsza samochody, rozwój grafiki komputerowej usprawnił tworzenie małych i treściwych znaków markowych.

Droga, jaką przeszły poszczególne logotypy, jest szalenie interesująca. Pewnie wielu z Was zastanawiało się kiedyś, skąd wzięły się cztery połączone kółka w logo Audi czy celownik w Mercedesach. Dzięki grafikom ilustrującym zmiany w logotypach największych producentów samochodów możemy prześledzić historię logotypów, łączenie się koncernów i wpływ technologii komputerowej na wygląd znaków markowych.

Najmniej zmian przeszedł Aston Martin, który już na początku swojej obecności na rynku miał przejrzystą wizję logotypu. Najbardziej radykalna metamorfoza dotyczy Audi, Buicka, Mazdy i Renaulta.

Myślicie, że dawne logotypy były lepsze? Który jest według Was najbardziej oryginalny i chętnie widzielibyście go zamiast obecnie używanego?

  • Aston Martin logotyp
  • logotyp Audi
  • logotyp BMW
  • logotyp Buick
  • Cadillac logotyp
  • logotyp Fiat
  • logotyp Ford
  • logotyp Mazda
  • Mercedes
  • logotyp Peugeot
  • logotyp Saab
  • logotyp Volkswagen
  • logotyp Reanult
  • logotyp Renault
[1/14] Aston Martin logotyp Źródło zdjęć: |

Źródło: Jalopnik

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia