Ewolucja Audi R18 - krótka analiza [technika wyścigowa odc. 34]

Podobnie jak Peugeot, Audi cały czas testuje i ulepsza swój bolid. Oto kilka zmian w nowym aucie w porównaniu prototypem przedstawionym przez Audi na początku.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Olgierd Lachowski

Listewki z przodu

Początkowo Audi zaprojektowało R18 z przednimi skrzydłami między nowem a błotnikami.
Początkowo Audi zaprojektowało R18 z przednimi skrzydłami między nowem a błotnikami.

Wentylacja oświetlenia

Podobnie, jak w przypadku R15 TDI, tak i w R18 zastosowano częściowo technikę diod LED w oświetleniu przednim. Diody wymagają dość intensywnego chłodzenia. Jak się okazuje na tyle dużego, że same wentylatory nie wystarczą przy dużych prędkościach i potrzebne są otwory wentylacyjne, do zwiększenia wydajności chłodzenia.

Otwór w przednim błotniku

Tak było w pierwszym R18,...
Tak było w pierwszym R18,...

Brak przednich skrzydełek

Początkowo Audi zaprojektowało R18 z przednimi skrzydłami między nowem a błotnikami.
Początkowo Audi zaprojektowało R18 z przednimi skrzydłami między nowem a błotnikami.
W zmienionym bolidzie zostały one jednak usunięte.
W zmienionym bolidzie zostały one jednak usunięte.

Przedni dyfuzor

Na zdjęciach poniżej widać fragment podłogi pojazdu, która prawdopodobnie służy jako element dyfuzora z przodu. Na obrazkach zaznaczyłem przypuszczalny kształt powierzchni tworzących dyfuzor.

Strzałką zaznaczyłem początek
Strzałką zaznaczyłem początek
Wylot z dyfuzora znajduje się w dużych otworach za przednimi kołami.
Wylot z dyfuzora znajduje się w dużych otworach za przednimi kołami.

Zmieniony górny wlot

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Płetwa rekina

W starej wersji płetwa opadała ku tyłowi.
W starej wersji płetwa opadała ku tyłowi.
W nowym bolidzie górna krawędź płetwy jest niemal pozioma.
W nowym bolidzie górna krawędź płetwy jest niemal pozioma.

Końcówka płetwy

Wóz przed zmianą miał bardziej
Wóz przed zmianą miał bardziej
W nowym aucie
W nowym aucie

Zobacz też:

W poprzednim odcinku:

Źródło: Audiultimatecarpage

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów