Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Elektryzujący styl jazdy - Nowy Volkswagen Tiguan eHybrid plug-in

Michał Gruszczyk

SUV-y od kilkunastu lat cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a Volkswagen Tiguan, jest jednym z najpopularniejszych na rynku. Teraz możemy poznać jego nową, elektryzującą wersję eHybrid.

Volkswagen Tiguan drugiej generacji jest obecny na rynku już od pewnego czasu, jednak niedawno paleta jednostek napędowych została uzupełniona o zespół napędowy typu plug-in hybrid. Oznacza to, że do jednostki spalinowej TSI dołączył silnik elektryczny z baterią trakcyjną, która pozwala na pokonanie dystansu nawet do 50 kilometrów przy elektrycznym trybie jazdy. Poza jazdą z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego, pojawił się także tryb hybrydowy oraz GTE, który z jazdy zelektryfikowanej tworzy elektryzującą!

Kierowcy, którzy mieli okazje jeździć samochodami hybrydowymi typu plug-in, chwalą przede wszystkim możliwość jazdy w trybie w pełni elektrycznym podczas codziennych tras. W Volkswagenie Tiguanie eHybrid jazda w trybie w pełni elektrycznym jest niezwykle płynna, a przyspieszenie natychmiastowe i niezwykle dynamiczne. W trybie hybrydowym, kiedy za napęd odpowiadają oba silniki (spalinowy i elektryczny) priorytetem jest kompromis pomiędzy dobrymi osiągami a jak najniższym spalaniem.

Jeśli jazda hybrydowym SUVem przyczynia się do zmniejszenia emisji szkodliwych spalin, to jest to dopiero pierwszy punkt z długiej listy korzyści. Kolejnym punktem jest możliwość korzystania z potencjału łącznej mocy zestawu hybrydowego wynoszącej aż 245 KM. Doskonała dynamika zapewnia bardzo satysfakcjonujące osiągi, co potwierdza możliwość przyspieszania od 0 do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy. Zarówno dynamikę, jak i niskie spalanie, warto sprawdzić osobiście podczas jazdy testowej w salonie!

Ładowanie hybrydy plug-in może odbywać się nie tylko na stacjach ładowania, ale także w domu. Podpinając do prądu Tiguana eHybrid wieczorem, rano możemy cieszyć się pełnym zasięgiem. A czy w ciągu dnia można doładować samochód szybciej? Oczywiście, jednym z rozwiązań, które umożliwia skrócenie czasu ładowania jest dedykowany system wallbox ID. Charger, który ładując baterię samochodu prądem o mocy 3,6 kW pozwala na uzupełnienie energii od 0 do 100% w 3 godziny i 40 minut.

Volkswagen Tiguan eHybrid posiada trzy główne tryby ustawień układu hybrydowego. Przyciskiem E-MODE możemy wybrać jazdę wyłącznie z wykorzystaniem energii elektrycznej. Na pełnym akumulatorze realny zasięg wynosi do 50 km. Możemy wybrać także tryb hybrydowy, w którym system idealnie zgra wykorzystanie mocy silnika spalinowego i elektrycznego, minimalizując spalanie. Przycisk GTE pozwala na najbardziej dynamiczną jazdę i wykorzystanie pełni potencjału układu hybrydowego i pełnej mocy 245 KM. Poza doskonałymi osiągami i imponującą mocą Tiguan eHybrid zachwyca także niewiarygodnie niskim spalaniem w cyklu mieszanym, zmierzonym według norm WLTP, wynoszącym od 1,5 do 1,9 litra na 100 kilometrów, oraz niskim zużyciem energii w trybie elektrycznym, wynoszącym od 16,7 do 17,3 kWh na 100 kilometrów. W przypadku emisji CO2, jest ono minimalne w trybie hybrydowym i wynosi średnio w cyklu mieszanym od 36 do 44 gramów na kilometr.

Napęd elektryczny kojarzony jest głównie z jazdą miejską. A jednak - Tiguan eHybrid daje możliwość podróżowania w trybie elektrycznym z prędkością aż do 130 km/h! To umożliwia bezpieczne i płynne poruszanie się np. podczas dojazdów autostradowymi obwodnicami miasta. Jazda z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego jest niezwykle cicha, a każde wciśnięcie pedału gazu owocuje płynnym, liniowym i natychmiastowym przyspieszeniem, co zapewnia bezpieczeństwo ale i przyjemność z jazdy.

Konstrukcja Volkswagena Tiguana powstała z myślą o zastosowaniu układu hybrydowego. Dlatego montaż silnika elektrycznego czy baterii nie spowodował ograniczenia praktyczności wnętrza. Przestronne wnętrze z łatwością pomieści pięcioosobową rodzinę, a w bagażniku do dyspozycji pozostaje przestrzeń o pojemności 476 litrów.

Coraz więcej dostępnych punktów ładowania, własna instalacja fotowoltaiczna, chęć obniżenia spalania, bezemisyjna i bezszelestna jazda w mieście - to raptem kilka argumentów „za”, które przekonują do wyboru hybrydowej odmiany Volkswagen Tiguana. Tiguan eHybrid to prawdziwy SUV i prawdziwa hybryda, a te fakty najlepiej ocenić samemu, umawiając się na indywidualną jazdę testową w salonie Volkswagena. To model, który przygotowuje nas na to, co będzie jutro już dziś. A przyszłość jest zeroemisyjna.

Sprawdź dane o zużyciu paliwa, energii elektrycznej oraz emisji CO2 na stronie: WWW.VOLKSWAGEN.PL

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach