Elektryczne Mitsubishi MiEV Evolution II zmierza na Pikes Peak 2013

Podczas zeszłorocznego Pikes Peak International Hill Climb dwukrotny triumfator Rajdu Dakar Hiroshi Masuoka zajął 8. miejsce jadąc elektrycznym Mitsubishi i-MiEV Evolution. W tym roku Hiroshi również wystartuje w "wyścigu do chmur” jadąc mocno zmodyfikowaną konstrukcją z zeszłego roku - Mitsubishi MiEV Evolution II.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Podczas zeszłorocznego Pikes Peak International Hill Climb dwukrotny triumfator Rajdu Dakar Hiroshi Masuoka zajął 8. miejsce jadąc elektrycznym Mitsubishi i-MiEV Evolution. W tym roku Hiroshi również wystartuje w "wyścigu do chmur” jadąc mocno zmodyfikowaną konstrukcją z zeszłego roku - Mitsubishi MiEV Evolution II.

Pojazd wygląda zdecydowanie lepiej niż projekt z zeszłego roku. Konstrukcja mierzy 4870 mm długości, 1900 mm szerokości i 1390 mm wysokości. Specjalnie przygotowane do Pikes Peak 2013 Mitsubishi zostało wyposażone w nadwozie z włókna węglowego, jednak masa całkowita nie została podana do wiadomości.

Źródłem napędu są 4 silniki elektryczne (2 z przodu i 2 z tyłu), a każdy z nich ma moc 100 kW. Łączna moc wynosi 400 kW, a więc około 544 KM. Zestaw akumulatorów 50 kWh umieszczono pod podłogą, aby maksymalnie obniżyć środek ciężkości.

Obraz

Mitsubishi MiEV Evolution II wyposażono oczywiście w napęd na wszystkie 4 koła Super All-Wheel Control (S-AWC), system Active Yaw Control (elektronicznie sterowany system przekazujący moment obrotowy na koło o lepszej przyczepności), oraz system Active Stability Control.

Podczas tegorocznego Pikes Peak International Hill Climb na liście startowej znajdą się dwa egzemplarze Mitsubishi MiEV Evolution II. Za kierownica pierwszego zasiądzie wspomniany już Hiroshi Masuoka, a drugi poprowadzi doświadczony na wzgórzu Pikes Peak motocyklista Greg Tracy.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/3] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są