Ekstremalny Nissan 370Z Nismo RC 

Nissan pokazał najnowsze dzieło oddziału Nismo - ekstremalną wersję modelu 370Z, której naturalnym środowiskiem jest tor wyścigowy.

Nissan 370Z Nismo RCNissan 370Z Nismo RC
Arkadiusz Gabrysiak

Nissan pokazał najnowsze dzieło oddziału Nismo - ekstremalną wersję modelu 370Z, której naturalnym środowiskiem jest tor wyścigowy.

Taki też był zamiar Nissana - japoński producent poinformował, że samochód może bez problemu startować w serii wyścigów FIA GT4 i World Challenge GTS. Po drobnych modyfikacjach prezentowany model spełnia także wymogi Grand Am Continental Tire Challenge GS.

Pojazd bazuje na drogowej wersji Nissana 370Z w wersji Nismo, jednak do codziennego użytku raczej się nie nadaje. Producent przystosował bowiem pojazd do ścigania na torze. W środku znajdują się: sportowa kierownica Sparco, kubełkowe fotele Recaro, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, klatka bezpieczeństwa i ascetyczny panel centralny, na którym próżno szukać radia czy przycisków służących do obsługi klimatyzacji.

Nissan 370Z Nismo RC
Nissan 370Z Nismo RC

We wnętrzu nie ma też tapicerki, ponieważ samochód wybebeszono ze wszystkich udogodnień, aby jak najbardziej obniżyć jego masę. Cel udało się osiągnąć - Nissan 370Z Nismo RC waży 1339 kg, czyli ponad 150 kg mniej niż wersja podstawowa Nissana 370Z w specyfikacji Nismo.

Oczywiście w takim samochodzie nie skupiono się tylko na modyfikacjach zewnętrznych. Zmiany objęły też mechanikę. Najważniejsze z nich to nowy układ wydechowy i przeprogramowana jednostka sterująca pracą silnika ECU. Dzięki temu 3,7-litrowy silnik V6 generuje 355 KM.

[block position="inside"]7077[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa