Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu

Ekstremalna odmiana Volkswagena Golfa ma zastąpić najmocniejszego do tej pory R32. Na razie jest to samochód koncepcyjny, który będziemy oglądać w Pekinie.

Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 1
Marcin Łobodziński

Koncept jaki zobaczymy w Pekinie jest odpowiedzią Volkswagena na coraz mocniejszą konkurencję w klasie kompakt. Firma z Wolfsburga chce być numerem jeden w każdej dziedzinie i ma w tym pomóc 400-konny Golf R400.

Samochód ma być gruntownie zmodernizowany tak by wyróżniał się z gamy. Mocno zarysowane zderzaki z karbonowym wykończeniem mają podkreślać mocny charakter auta. Do tego ogromne, 19-calowe felgi z oponami o szerokości 235 mm, poszerzone o 20 mm nadkola i 110-milimetrowe końcówki wydechu umieszczone centralnie.

Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 2

Wnętrze to oczywiście mieszanka wysokiej jakości skóry, alcantary, aluminium i karbonu. Spłaszczona u dołu kierownica to właściwie nic dziwnego, ale na zdjęciach od producenta widać drążek 6-stopniowej skrzyni manualnej. Nie zabraknie kubełkowych foteli.

Najważniejsze jednak to co pod maską. A tam 2-litrowy silnik turbo po modyfikacjach wytwarzający niesamowite 400 KM i 450 Nm. Masa auta to 1420 kg więc by samochód poruszał się sprawnie przyda się napęd na cztery koła 4MOTION. Efekt? 3,9 s do setki i ponad 280 km/h prędkości maksymalnej.

Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 3

Jak już wspomniałem samochód to na razie koncept, ale patrząc na politykę Volkswagena dążącą do absolutnej dominacji jest duża szansa na auto produkcyjne.

Volkswagen Golf R400 - galeria

  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 4
  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 5
  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 6
  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 7
  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 8
  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 9
  • Ekstremalny Volkswagen Golf jedzie do Pekinu 10
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są