Ekspresówka do granicy. Wykonawcy znów walczą o kontrakty

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponownie rozpatruje oferty wykonawców dla trzech odcinków trasy S17 w woj. lubelskim. Chodzi o brakujące odcinki na trasie z Warszawy do przejścia granicznego z Ukrainą w Hrebennem.

Droga ekspresowa S17Droga ekspresowa S17
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | GDDKiA
Tomasz Budzik

Podróż ze stolicy do Lublina jest wygodna dzięki istnieniu drogi ekspresowej S17. Trasa urywa się jednak za drugim z tych miast. Właśnie na tych brakujących odcinkach GDDKiA ponownie wyłonić musi wykonawców. W lutym, po odwołaniu oferentów, Krajowa Izba Odwoławcza nakazała GDDKiA unieważnienie postępowania na realizację odcinków Piaski-Łopiennik i Krasnystaw-Izbica. W przypadku odcinka Izbica-Zamość Sitaniec GDDKiA sama podjęła decyzję o powtórzeniu wyboru wykonawcy.

Jak informuje Polska Agencja Prasowa, wykonawcy odcinków Zamość Wschód-Zamość Południe, Zamość Południe-Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski-Hrebenne oczekują na wydanie przez wojewodę decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Mapa drogi S17
Mapa drogi S17 © Materiały prasowe | GDDKiA

Na odcinku Łopiennik-Krasnystaw trwają prace przygotowawcze po uzyskaniu decyzji środowiskowej z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Procedura środowiskowa dla odcinka Zamość Sitaniec-Zamość Wschód jest w toku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volvo EX30 – już wiem, dlaczego to samochód roku

W sumie projektowanie i budowę ekspresówki podzielono na 10 odcinków, z czego ostatnim będzie 2-kilometrowy fragment łączący S17 z planowanym terminalem odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne-Rawa Ruska. Tu dwa przetargi zakończyły się fiaskiem ze względu na przekroczenie w ofertach założonego budżetu inwestycji. GDDKiA planuje trzecie postępowanie.

Droga ekspresowa S17 z Piask pod Lublinem do granicy z Ukrainą w Hrebennem będzie liczyć w sumie ok. 125 km.

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił