EkoFiat z systemem Stop & Start

Wielu kierowców wyłącza silnik podczas nawet niedługiego postoju, aby oszczędzić paliwo. Jest to oczywiście jeden z 10 sposobów na obniżenie zużycia paliwa. Fiat proponuje jednak rozwiązanie, które zastąpi w tym działaniu kierowcę. Oprócz piekielnie ostrej i żądnej wrażeń wersji Abarth, Fiata 500 na targach w Genewie, włoski producent zaprezentował najbardziej ekologiczną wersję 500-tki.

Obraz
Jacek Filipek

Wielu kierowców wyłącza silnik podczas nawet niedługiego postoju, aby oszczędzić paliwo. Jest to oczywiście jeden z 10 sposobów na obniżenie zużycia paliwa. Fiat proponuje jednak rozwiązanie, które zastąpi w tym działaniu kierowcę. Oprócz piekielnie ostrej i żądnej wrażeń wersji Abarth, Fiata 500 na targach w Genewie, włoski producent zaprezentował najbardziej ekologiczną wersję 500-tki.

Model ten nazywa się Fiat 500 Aria, a wyposażony jest w silnik Diesla o pojemności 1,3 litra z filtrem cząstek stałych. Silnik współpracuje z sekwencyjna zautoamtyzowaną skrzynią Dualogic, dzięki czemu spełnia normę Euro 5, która zacznie obowiązywać w przyszłym roku. Jednak największą innowacją jaką opracował Fiat jest system Stop&Go, który automatycznie wyłącza silnik po zatrzymaniu samochodu, a uruchamia go z powrotem po zdjęciu przez kierowcę nogi z hamulca.

Jak podaje producent, te rozwiązania mają poprawić (obniżyć) średnie zużycie paliwa o około 10%, przy emisji CO2 "tylko" 98 g/km. Ciekawostką ekologiczną jest fakt, że podzespoły i akcesoria wykorzystane w środku samochochodu zostały wykonane z surowców uzyskanych po recyklingu.

System Stop&Go pojawi się w samochodach Fiata "dopiero" od października tego roku. Na samym początku wyposażone w niego będą Fiat 500 i Grande Punto. Aha, w przypadku 500-tki za system będziemy musieli dopłacić około 400 euro.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa