Egzamin kat. A w Wielkiej Brytanii - dyskusji ciąg dalszy

Jakiś czas temu pisaliśmy o kontrowersjach związanych z egzaminem kategorii A w Wielkiej Brytanii. Jeden z manewrów, który należy wykonać na placu jest niebezpieczny. W pierwszych 3 miesiącach obowiązywania nowego prawa spowodował 15 ciężkich wypadków wśród kursantów. Taka forma egzaminu ma swoich zwolenników i przeciwników.

Obraz
Damian Zarzycki

Jakiś czas temu pisaliśmy o kontrowersjach związanych z egzaminem kategorii A w Wielkiej Brytanii. Jeden z manewrów, który należy wykonać na placu jest niebezpieczny. W pierwszych 3 miesiącach obowiązywania nowego prawa spowodował 15 ciężkich wypadków wśród kursantów. Taka forma egzaminu ma swoich zwolenników i przeciwników.

W Polsce na placyku należy wykonać ruszanie z miejsca (odwracając głowę przez lewe ramię), jeżdżenie w "ósemce" oraz pokonanie wzniesienia. W porównaniu do brytyjskich wymagań to bułka z masłem!   Jakiś czas temu prawo na wyspach zostało zmienione, a do gamy starych manewrów na placu doszły nowe, między innymi taki, który zakłada rozpędzenie się do prędkości 50 km/h i dokonanie nagłej zmiany toru jazdy. Przy mokrej nawierzchni dla nowicjuszy to duży problem.

Dziennikarze opiniotwórczego magazynu motoryzacyjnego MCN otrzymali telefony od zaniepokojonych fanów. Podczas egzaminu jeden z kandydatów próbując wykonać niebezpieczny manewr spadł z motocykla i złamał sobie rękę. Takich przypadków było potem więcej. W ciągu 3 tygodni 15 kursantów zaliczyło wypadek na placyku, czasem odnosząc przy tym kontuzje. Wybuchła dyskusja.

Istnieją głosy za - na przykład szanowany egzaminator Sean Hayes twierdzi, że taki sprawdzian umiejętności jest potrzebny, bo skoro kursant nie potrafi wykonać takiego manewru przy prędkości 50 km/h to jak można mu umożliwić jazdę ścigaczami pokroju Hondy 600 RR ? Ale isstnieją też głosy sprzeciwu - np. Robert Goodwill z Gabinetu Cieni twierdzi, że egzamin zagrażający zdrowiu obywateli powinien natychmiast zostać zmieniony.

Źródło: motorcyclenews.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut