Edycja specjalna i pakiet urodzinowy na pożegnanie Corvetty C6 

Rok modelowy 2013 jest ostatnim tchnieniem szóstej generacji (C6) kultowego, amerykańskiego samochodu sportowego - Corvetty. Z niecierpliwością czekamy na C7, jednak zanim to nastąpi producent wprowadzi na rynek specjalną edycję kolekcjonerską modelu C6 w wersji kabriolet - 2013 Corvette 427 Convertible Collector Edition. Jest jeszcze jedna okazja...

Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary PackageCorvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
Arkadiusz Gabrysiak

Rok modelowy 2013 jest ostatnim tchnieniem szóstej generacji (C6) kultowego, amerykańskiego samochodu sportowego - Corvetty. Z niecierpliwością czekamy na C7, jednak zanim to nastąpi producent wprowadzi na rynek specjalną edycję kolekcjonerską modelu C6 w wersji kabriolet - 2013 Corvette 427 Convertible Collector Edition. Jest jeszcze jedna okazja...

Otóż produkcję Corvetty rozpoczęto w 1953 roku, a więc teoretycznie dopiero w przyszłym roku GM powinno obchodzić 60 urodziny Corvetty, jednak rok modelowy 2013 wydaje się być dla producenta wystarczająco odpowiedni do świętowania. Z tej też okazji przygotowano specjalny pakiet urodzinowy - 60th Anniversary Package, który dostępny będzie dla każdej wersji Corvetty C6. Specjalnie przygotowane Corvetty trafią do salonów latem 2012 roku.

Jednak czym się charakteryzują? Zacznijmy od ciekawszej edycji kolekcjonerskiej. Corvette 427 Convertible Collector Edition została wyposażona w 7,0-litrowy motor V8 znany z modelu Z06, który generuje 505 KM i 637 Nm momentu obrotowego, co czyni ją najszybszą seryjnie produkowaną Corvettą w odmianie kabriolet w historii.

Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package

Napęd na oś tylną (przeszczepioną z modelu Z06) przekazywany jest przy pomocy 6-biegowej przekładni manualnej. Pojazd wyposażono także w zawieszenie Magnetic Selective Ride Control oraz 19-calowe felgi z przodu i 20-calowe obręcze z tyłu. Producent zdecydował się tutaj także na kilka elementów wykonanych z włókna węglowego - są to: maska, błotniki i panele podłogowe oraz opcjonalnie splitter i progi.

Dzięki tym zabiegom masa prezentowanej Corvetty wynosi 1522 kg, co przekłada się na czas przyśpieszenia od 0 do 96 km/h w 3,8 sekundy. Prędkość maksymalną oszacowano na ponad 305 km/h, a 1/4 mili tak przygotowana Corvetta przejedzie w czasie 11,8 sekundy.

Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package

Pakiet 60th Anniversary Package będzie można zamówić do każdej, dostępnej w ofercie wersji Corvetty C6 - wliczjąc w to edycję specjalną opisana powyżej - Corvette 427 Convertible Collector Edition. Pakiet ten zawiera:

  • biały lakier Arctic White,
  • skórzaną tapicerkę - Blue Diamond -  z zamszowymi akcentami,
  • tylny spoiler z wersji ZR1,
  • niebieski dach (w przypadku nadwozia kabriolet),
  • oznaczenia \60\ wewnątrz i na zewnątrz pojazdu,
  • niebieskie (Pearl Silver Blue) pasy przebiegające przez całe nadwozie (opcjonalnie).

Oficjalny debiut Corvetty 427 Convertible Collector Edition wraz z pakietem 60th Anniversary Package odbędzie się 21 stycznia podczas aukcji Barrett Jackson.

  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
  • Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package
[1/7] Corvette 427 Convertible Collector Edition i 60th Anniversary Package Źródło zdjęć: |

Źródło: CarscoopWCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił