Wskrzesili jaguara z lat 50. Kolekcjonerzy mają się o co bić

Fani wyścigówek z lat 50. mają powody do zadowolenia. Brytyjski zespół Ecurie Ecosse postanowił wskrzesić Jaguara C-Type, tworząc od podstaw 7 nowiutkich egzemplarzy i przy okazji usprawniając kilka elementów.

C-Type był pierwszym autem projektowanym w tunelu aerodynamicznym.C-Type był pierwszym autem projektowanym w tunelu aerodynamicznym.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Ecurie Ecosse to brytyjski zespół wyścigowy, który największe sukcesy odnosił w latach 50. XX wieku. Przez lata przerodził się w firmę motoryzacyjną działającą na wielu polach, czego najlepszym przykładem są właśnie opisywane reinkarnacje siedmiu C-Type'ów.

Każda ze sztuk zostanie zbudowana ręcznie w zakładach w Coventry. Nadwozie, silnik i zawieszenie - za wszystkie elementy odpowiadać mają brytyjscy rzemieślnicy. Karoserie zostaną wykonane z cienkiego aluminium ukształtowanego tak, by jak najlepiej odpowiadać liniom oryginału. Do napędu użyty zostanie natomiast 6-cylindrowy silnik z Jaguara XK generujący w tym wydaniu około 300 KM mocy.

Dlaczego postanowiono wskrzesić C-Type'a? Bo to wyjątkowe auto charakteryzujące się nie tylko piękną linią nadwozia, ale i ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Mało kto wie, że w latach 50. konstrukcja była polem testowym dla tarczowych hamulców Dunlopa. To też pierwsze auto projektowane z wykorzystaniem tunelu aerodynamicznego.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe
  • Czy jest lepszy sposób uczczenia historii Ecurie Ecosse, niż stworzenie limitowanej partii współczesnych odpowiedników w hołdzie? Zbudowane z dbałością o detale i budowane ręcznie oraz dostrajane w Coventry - mówi Alastair McCaig, jeden z pomysłodawców i sponsorów projektu.

Ceny na razie pozostają nieznane, ale warto wspomnieć, że jeden z oryginalnych egzemplarzy w 2015 roku zmienił właściciela za oszałamiające 13 mln dolarów. Nie zdziwcie się jeśli fabrycznie nowe sztuki zostaną wycenione podobnie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej