Earth Dreams Technology - nowe silniki Hondy

Technologia marzeń? Tak mniej więcej w skrócie Honda nazywa swoją nową linię silników, jaką zamierza wprowadzić w ciągu 3 najbliższych lat. Earth Dreams Technology to silniki, które według Hondy mają zapewnić najlepszą wydajność oraz osiągi w swojej klasie.

Silnik 2,4 l z linii Earth Dreams TechnologySilnik 2,4 l z linii Earth Dreams Technology
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Honda
Szymon Witkowski

Zakres objętości skokowych nowych jednostek napędowych jest szeroki i obejmuje silniki 0,66; 1,3; 1,5; 1,8; 2,0; 2,4 i 3,5 l. W celu zminimalizowania zużycia paliwa wszystkie 4-cylindrowe jednostki otrzymają dwa wałki rozrządu (DOHC) i bezpośredni wtrysk paliwa.

Honda użyje w nich również najnowszej generacji układów VTC i VTEC. Największy 3,5-litrowy V6, także z bezpośrednim wtryskiem, będzie generować moc 310 KM i moment obrotowy 359 Nm.

Co do jednostek wysokoprężnych to Honda zdecydowała się na downsizing 2,2-litrowego diesla do objętości skokowej 1,6 l. W celu osiągnięcia odpowiednich parametrów zredukowane zostanie tarcie współpracujących elementów silnika oraz zastosowana wydajniejsza turbosprężarka. Rodzina silników Earth Dreams Technology będzie wspomagana także innymi podzespołami mającymi na celu zmniejszenie spalania, jak bezstopniowa przekładnia CVT.

Będzie ona stosowana nawet w najmniejszych modelach Hondy. Polepszeniu ekonomii służy również rozwój hybrydowego układu napędowego SH-AWD, w którym dwa silniki elektryczne montowane są na tylnej osi. Pozwala to zaoszczędzić zużycie paliwa, a napęd na wszystkie koła poprawia właściwości jezdne i komfort podróżowania.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa