Dziwne felgi i 600 KM - Graf Weckerle 458 Italia (2011)

Pierwszym zaprezentowanym przez niemieckiego tunera autem było 835-konne Ferrari 599 GTB Fiorano. Poza mocą bolid wyróżniał się nietypowym wzorem felg. Podobnie jest w przypadku nowego wozu - 458 Italii - który także ma charakterystyczne koła, ale dysponuje też mocniejszym silnikiem.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Seryjne Ferrari 458 Italia to wspaniały wóz, który trudno jest poprawić. Niemniej jednak pojawiają się tunerzy, którzy się tego zadania podejmują z lepszym lub gorszym skutkiem. Do tych, którym wyszło to lepiej na pewno należą Novitec i Oakley Design, natomiast Graf Weckerle należy... no właśnie, we mnie oferta tunera budzi mieszane uczucia.

Po stronie napędu mamy wspaniały 4,5-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który już seryjnie może się "pochwalić" mocą 570 KM przy 9000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy w tym motorze to 540 Nm, które są dostępne przy 6000 obr./min. W połączeniu ze zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów jednostka napędowa zapewnia Italii doskonałe osiągi.

Obraz

Graf Weckerle znalazło sposób, aby wydobyć z silnika dodatkowe kilka koni. Mechanicy zainstalowali nowy sportowy układ wydechowy, dzięki któremu udało się wycisnąć 30 dodatkowych koni mechanicznych. Oczywiście różnica w mocy jest niewielka, więc różnica w osiągach drogowych także będzie nieduża, ale jednak jakaś będzie.

Tuner informuje też o tym, że zdecydował o montażu nowego zawieszenia, jednak nie podaje żadnych szczegółów na jego temat.

Obraz

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 133,36 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 21\
  • Koła tylne: 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1540 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,57 kg/KM (seryjny – 2,70 kg/KM)
  • Długość: 4527 mm
  • Szerokość: 1937 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Twingo. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Twingo. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy