WAŻNE
TERAZ

Zamknięte lotnisko w Lublinie. "Nieplanowana aktywność wojskowa"

Dwanaście generacji prędkości Hondy: historia modelu CBR900RR

Kto nie zna modeli: CBR900RR, a później CBR1000RR? W dzieciństwie, niemal każdy młody maniak motocykli oglądał te modele na okładkach czasopism i marzył o nich z całą siłą. Teraz z pewnością niewiele się zmieniło z tym, że to marzenie jest bardziej osiągalne. Tak, czy inaczej, (prawie) litrowe modele CBR mają wartość sentymentalną. Warto zatem poznać ich historię.

Honda CBR 900RR 1992Honda CBR 900RR 1992
Źródło zdjęć: © fot. Honda
Dominika D.

#1 Honda CBR 900RR 1992

Wszystko zaczęło się w 1992 roku, kiedy Honda postanowiła stworzyć model, który miał poradzić sobie jeszcze lepiej w ośmiogodzinnym wyścigu Suzuka Endurance Race, niż ówczesny lider – model RVF 750. Ostatecznie powstał motocykl bazowany na RVF. Pojemność skokowa silnika CBR wyniosła 893 ccm. Jednocześnie CBR został motocyklem sportowym o najmniejszej masie w swojej klasie – jedynie 185 kg.

#2 Honda CBR 900RR 1994

Rosnąca popularność i zainteresowanie środowiska motorsportu sprawiły, że w 1994 roku powstała druga generacja modelu CBR 900RR. Nowej „cebrze” zafundowano w pełni regulowany widelec teleskopowy, a także zamieniono stalową ramą na aluminiową. Motocykl przeszedł także metamorfozę pod względem wizualnym. Światła przedniej lampy wcześniej występujące w separacji, połączono, w wyniku czego powstał reflektor, który został ochrzczony jako tzw. „kocie oczy”.

Honda CBR 900RR 1994
Honda CBR 900RR 1994 © fot. Honda

#3 Honda CBR 900RR 1996

Trzecie generacja modelu otrzymała zupełnie nowy kształt baku, a także inaczej zestrojone zawieszenie, niż u poprzedników. Dzięki temu pozycja jeźdźca była jeszcze bardziej sportowa i umożliwiała bardziej komfortową jazdę po torze. Ponadto, motocykl otrzymał również nowe owiewki, których zadaniem było polepszenie aerodynamiki motocykla. Co więcej, pojemność skokowa jednostki napędowej została zwiększona z 893 ccm do 918 ccm. Honda dokonała też, po raz kolejny, redukcji masy modelu – do 183 kg.

Honda CBR 900RR 1996
Honda CBR 900RR 1996 © fot. Honda

#4 Honda CBR 900RR 1998

Według informacji Hondy, podzespoły czwartej generacji modelu CBR zostały w 80 proc. odświeżone lub całkowicie zmienione. Tym razem konstruktorzy również za swój cel obrali redukcję masy, co udało im się, bo

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił